2011/06/30

Om att vara ledig.

I dag arbetar jag min sista dag för sommaren.
Sen ska jag vara föräldraledig med Torsten ända till 29 augusti.
Wow!




Kommer jag att kunna varva ner, och kommer jag att stressa ihjäl?
Stressa över alldeles för varma dagar som inte är gjorda för att åka lokalbuss med ett barn någonstans öht.
Helst vill jag cykla överallt, kanske fraktar jag min cykel till mina svärföräldrar där vi tänker bo ett tag.
Där finns det en ministrand som många barnfamiljer i området går till.
Kanske orkar jag den här sommaren vara där lite oftare, visa mig i badkläder trots att det är obehagligt.

I mitten av juli åker jag och Torsten till Arvidsjaur och vidare till Umeå med förhoppningsvis några stopp på vägen.
Och sen fyller Torsten två år.
2.
Så märkligt.

Men nu ska jag äta sushi.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till semestern! Försök att slappna av, kanske mormor och morfar kan avhjälpa lite. Men jag vet hur det är, man slappnar aldrig av som mor. :)

Mia B sa...

Så härligt, Joanna! Önskar dig och fina Torsten en riktigt skön sommar :)
/Kram från Mia

Erkan sa...

Stoppa på vägen hos mig. Kram och saknad.

lisa sa...

måste köpa mig nån fler fin bikini och våga bada lite jag med... finfina bilder. härligt med föräldraledighet snart. hoppas du får en underbar föräldraledighet:)

Karin E Jansson sa...

Och ett stopp hos mig!! Vi ska äta glass, med mera!

Joanna sa...

facutvivas!
tack!
mormodern och morfadern kommer garanterat hjälpa, och så även mostern, men det är många dagar innan dess.
men tack tack, vi slappnar väl av sen när de är tjugo (haha! som om).

TACK snälla mia!

erkan,
givet.
har du köpt en bil?
visst fantiserade du om det sist?

lisa,
bada är härligt, eller mest själva simmandet.

karin,
GIVET.