2011/06/12

Om grymma norrlänningar


Alexandra efterlyser grymma norrlänningar.
Och jag är ju himla grym, och kreativ intressant driftig och talar mig alltid varm om Norrbottens och Västerbottens storhet.
Och jag gör det på bred norrbottniska utan att skämmas som vissa stockholmare tror att man skulle göra.

Men jag bor inte kvar i norr (ej helt självvalt) och det är specifikt sådana hos efterfrågar.
Jag tänker genast på Karin, och på Alexandra själv.
Och fantastiska Lovisa.

Clara behöver jag knappt nämna, hon känns väldigt självskriven, men jag vill även lyfta fram en av mina fina vänner.
Jenny Wennberg.
Visserligen bor hon långt ifrån Kiruna där hon kommer ifrån, och i våra ögon väldigt långt söderut (Gävle).
Men räknas ändå som norr (särskilt om man frågar folk söder om dalälven).

Det finns fler, ge dem (dig) till känna här!

Inga kommentarer: