2011/06/28

Om gröna drömmar.

Det finns inget jag önskar så mkt på sommaren.
Som en egen trädgård.



Plantera klippa kratta vattna.
Och att bara kunna öppna dörren och gå rätt ut i grönskan.
Sitta på trappen och dricka morgonte, jag kommer aldrig att sluta drömma om det.

Någon annans trädgård är inte alls samma sak, det är inte själva krattandet och vattnandet jag vill åt egentligen.
Det är mer helhetsbilden av det där en trädgård ingår jag vill ha.
Landet och friden och helst många tallar och björkar runt om.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Jag vet vad du talar om och njuter i fulla drag. Men trädgården i Kläppen är ju din lite grann och snart så kommer ni ju.

Sys sa...

Jag vet också vad du talar om. Min trappa och mitt morgonte har mallen: Kläppen-bron i morgonsol på sommaren, det ändras inte bara för att jag har en helt egen trappa och en helt egen trädgård.

Om du vill kan du få en egen bit av min trädgård också!

Joanna sa...

tack tack det är ju fint att veta.
nöjer mig nog med att njuta av dem när jag hälsar på er, så fortsätter jag att längta efter min egen.
egen kan väl aldrig vara samma som lånad.