2011/06/09

Om de långa klänningarna.





Jaha, så lagom till att jag kommer i den här klänningen jag köpte cirka en vecka innan jag fick reda på att jag var gravid.
Så ska jag gå och börja rynka åt näsan till långklänningar.

Eller nej, inte alls rynka, jag tycker fortfarande att det är himla fint med långklänningar, men just nu tycker jag nog att det är finast på:
1. Långa och smala
2. Gravida
3. Riktigt kurviga och frodiga kvinnor

Jag känner mig inte riktigt som någon av dem, närmast 3 naturligtvis, men inte på nära håll så frodig som man borde vara.

Jag kanske försöker mig på att tråckla upp den till mitten av vaden-längd.

7 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Jag tycker du är jätte fin i den.

Och vet du va! Jag har precis en likadan:) Galet!

Joanna sa...

men så lustigt!
jag tänker nämligen alltid på dig när jag ser den i klädkammaren, och har funderat på att ge den till dig (fast insett att den nog är alldeles för stor för dig).
men älska second hand-tvillingar!

Klara sa...

Åh, nej nej nej! Du är jättefin i den! :) Behåll! (Eller du ska såklart göra som du känner, det var bara min instinktiva känsla att jag måste ropa MEN DU ÄR JU JÄTTETJUSIG! åt dig ;) )

Anonym sa...

detta är mitt första besök på din blogg och jag gillar´t!
å klänningen är urfin på dej! leave it like that, det är iaf min mening.
ha det gott

fröken lila sa...

vilket märke är det - om den har ett märke? den ser sá himla fin ut pá dig, jag tycker du ska ha den som den är, eller om du ska korta den sá sy bara upp den men klipp inte! själv tycker jag att lángklänningar är fina pá alla (förr tyckte jag att jag var för kort för lángklänning, men nu älskar jag att bära dem!) kvinnor, uansett figur och form.

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Guu så lustigt:)
Jag har en Joanna klänning här hemma som jag också tänkt att du ska få en dag, den brukar påminna mig om det:)

Joanna sa...

klara,
du kan vara lugn, jag tänker behålla den.
och tack!

anonym,
vad himla roligt att höra!
det blir så väldigt roligt att fortsätta en blogg när jag vet att någon enstaka hittar hit och gillar.

fröken lila,
"polo of sweden" är märket.
om jag kortar den så blir det givetvis bara en uppvikning och fasttråckling av tyget.
förra ägaren har förresten redan lagt upp den, så den är egentligen ca en dm längre än på bild.

och visst har du rätt, alla passar egentligen i långklänning, det är bara min sinnesstämning och smak för tillfället som stoppar mig.

tuvaminna,
nu är jag naturligtvis oerhört nyfiken på hur en sådan klänning kan tänkas se ut!