2011/06/27

Om sommarkläder.

Jag kan verkligen inte klä mig på sommaren.
Det hela handlar nog till största del om att jag använder kläder för att dölja mig själv.
På sommaren när solen steker går detta ej att göra.
Eller det går, men det håller verkligen inte i längden.

Så varje sommar får jag klädkris (samt kroppskris (mer än tidigare)) och börjar räkna ner till hösten.
Suck så tröstlöst och oerhört knäppt.


PS.
Såg vägarbetare och deras lädersolbruna hud i dag och började fundera på om fall av hudcancer är större i denna yrkesgrupp.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dito. Om sommarkläder...

Jenny sa...

Känner igen mig. Och ändå älskar jag sommaren! Jobbar på att bli mer accepterande mot mig själv och min kropp. Att få duga som jag är.

Lina sa...

Precis så för mig också! Men min nya strategi är att acceptera att det ÄR supervarmt ibland och därmed skaffa mig sommarkläder som är lite som de jag har övriga årstider, fast i tunnare och somrigare material. I samma modeller som jag passar bra i annars.
Tidigare har jag väl i princip varje sommar suttit i mina grymt varma (höst)kläder och förnekat sommarens värme.

Luftiga svala klänningar som framhäver det man vill och döljer annat.

Joanna sa...

facutvivas,
varför ska det vara så svårt?
blä.

jenny,
att acceptera sig själv är så jäkla svårt bara.
man är ju aldrig så hård mot andra som man är mot sig själv.

lina,
det låter väldigt skönt att ha en sommarversion av garderoben.
fasen att jag inte har råd att låta en sömmerska sy upp!
då hade kanske till och med jag trivts i sommarvärmen.

men var hittar jag dessa luftiga svala klänningar?

Anonym sa...

Kanske på Beda & Osbourn vintagebutik på blekingegatan 61, http://www.beda-osborn.se/
Sommarrean pågår för fullt varje plagg för 99 kr, en hel källare full av skatter för sakletare :D

Joanna sa...

oh!
tack för tipset!
den butiken ska jag kolla så snart jag har tid, rea eller ej.