2011/06/06

Om den perfekta sommarklänningen.



Jag försöker hitta en riktigt bra sommarklänning och detta är vad jag fastnar för.
För det första: inte ens en klänning, för det andra: inte särskilt perfekt för varma klibbiga dagar.

Men var finns den då?
Klänningen som håller för riktigt varma dagar utan att tappa stilen.
Visa lagom bra med hud så att allt för besvärliga.
Och jag menar naturligtvis "besvärliga" för det är ju inte det största problemet man kan ha.
Solbrännalinjer skapas och ser fåniga ut till andra plagg.

Eftersom jag fortfarande har problem med hormonsvettningarna efter graviditeten.
JA DET ÄR SNART TVÅ ÅR SEDAN DEN VAR ÖVER borde det inte ta slut snart?
Måste det vara en sval klänning, och eftersom jag inte klarar av halterneck längre än en minut annars får jag ont i nacken, så är det en tämligen svår klänning att hitta.

Helst av allt skulle jag gå omkring med ett stort parasoll och min härliga morgonrock.


Bild från här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag befinner mig i en likartad sits.

Jag har fina klänningar men alla är syntet (olidligt på sommaren!). Det enda som tycks lindra är en bra underklänning. Jag köpte nyligen en i stickad silke som sägs suga upp fukt utan att kännas blöt och klibbigt. Om man har underklänning kan man kanske dessutom ha en tunnare klänning ovanpå...

Joanna sa...

stickad silke?
det lät som nåt.

jag har visserligen oftast underklänning eftersom alla klänningar är så himla tunna, men om den vore i just stickad silke i stället för silke, blir det svalare då tro?