2011/06/15

Om Sommar i P1.

Förra året kommer jag ihåg att den enda jag egentligen var intresserad av att lyssna på, pratade dagen efter natten med Torstens förlossning.
Och nu inser jag att det var förrförra året (hej och hjälp!).
Förra sommarens sommarpratare har jag helt enkelt inget minne av, s
om ytterligare ett facit på hur borta och slut jag var.

Men i år.
Clara Lidström!
Jag hinner snabbt tänka mig in i hennes karriär och se mark för mark brytas, och får stoltstick i ögonen trots att jag int ens tjänn na.
Sommarvärd, det är ett erkännande om något.

Vet iaf nu att jag ska lyssna på
Torgny Lindgren
Clara Lidström
Freddie Wadling
Olof Wretling
Barbro Lindgren
Leif GW Persson
(missa inte att lyssna på deras trailer, ljudklippet finns länkat på respektives presentationssida)

Och jag är högst medveten om hur jag kan döma (enbart bedöma snarare) folk efter valet av sommarvärdar de vill lyssna på.
Så jag undrar hur min dom blir efter denna korta och högst politikerfattiga lista (och författarna grundas enbart på personlighet eller varifrån de kommer eller att jag råkar gilla en affisch som hör till en föreställning baserad på en bok, så så pass djup är jag nu för tiden).

3 kommentarer:

Sophie sa...

ja, snart är clara president av ume :)

Joanna sa...

yes!
jag ska bli hennes hovdam då tror jag.

underbaraclara sa...

Tack FINASTE Joanna!