2011/06/28

Om hettan.

Varför får man inte klaga på att det är varmt?
"Nej men så får du inte säga, tänk på vilken lång och kall vinter vi haft det, det är bara att tacka och ta emot."
Men jag tycker inte det.

Varför får man inte vara nöjd först när det är bra, när det är lagom?
Desto varmare är inte alls lika med desto bättre för mig.
Jag lider precis lika mkt när solen gassar och svetten klibbar, som när snön kastar småspik i mina ögon och tårna är djupfrysta.

I dag på bussen hem var det så hett att svetten på riktigt dunstade.
Så där som det blir i en riktigt varm bastu.
Fläkten var för en gångs skull på, någon hade lika gärna kunnat stå med en hårtork det var så het luft.
Jag försökte bara att andas lugnt och inte tänka på saken, jag var rädd för att svimma om jag erkände hettan.
Sneglade lite nervöst samt oroligt på den gamla kvinnan på andra sidan mittgången.
Gamla ska ju klara värmen så dåligt har jag hört, och hur kan det ens vara tillåtet att köra omkring på bussar som inte klarar värmen?
Vi är ju människor som försöker överleva dagen därinne.

3 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Ja, synd om de gamla när det är så. jäkla bussar. här i norr är det lagom varmt. ca 23 i skuggan :) skicka gärna överksottsvärmen till mig :) (har lagt till dig hos mig o hoppas det är ok. puss

Kram Lycke

Evelinas sa...

Klaga på!
Du har skrivit det jag tänker... :-)

Jag gillar lagom. Och ska...snart börja våga klaga lite mer på värmen oavsett vad andra tycker.

Joanna sa...

till-vidas-ara,
norr är bäst.
du kan få all överskottsvärme så snart jag listar ut hur jag ska skicka den på bästa sätt.

tilläggningar är höjden av komplimang, tack och tack!
kram.


evelinas,
just det!
lagom är bäst.