2011/08/18

Om den ständiga humorvinklingen på män och sex.

Filmen Nio månader med Hugh Grant gick på teve i eftermiddags.
Är det inte rätt tröttsamt med den lite humoristiska vinklingen av mäns ständiga iver efter sex?

Hon gravid och bara "okej, nu efter två månader mår jag inte illa längre och brösten gör inte ont så jag tänkte att
eftersom vi inte haft sex på dessa hela två månader kanske vi kan ha sex igen redan i dag?" och han bara:
Notan!

Måste det vara så roligt?
Är det roligt? Missar jag poängen med min ihopsnörpta mun?
Männen kan ju inte heller tycka att det är roligt i längden att alltid framställas som så.
Sex i första hand, alltid och för evigt.

4 kommentarer:

Clara sa...

Skönt att du skriver om det för det är något jag inte heller förstår. Hur kan det vara kul? Stackars alla killar som lär sig att de alltid måste vilja, jämt jämt jämt.
Och varför måste man alltid känna sig som en moraltant när man snörper ihop munnen och säger "det där är väl inte kul". För det är ju inte kul, det är ju bara dumma krav.

Anonym sa...

Gud jag mår illa bara jag läser det du skrivit. Så urbota trött på det!

Fortfarande lycklig sa...

Medhåll! Inte roligt för fem pengar och jag blir också arg å männens vägnar för att de alltid framställs som sexfixerade fån.

Drömma-Lotta sa...

Eller att göra sig lustig över gravida som inte orkar eller har lust?
Det är intressant det där och jag tror visst att det kan vara mycket som beror på hormoner, kön osv men så mycket som vi trycks i från början att
"så är det".

Själv har jag ju tex varit gravid och nyförlöst x antal gånger och det har varit allt från
"ta mig på bb, här och nu i städskåpet" till, "nej jag är skör och trött och vill kanske när min bebis blivit tonåring".
Och männen. Så olika i lust och frekvens, inte bara som individer utan såklart i perioder.
Precis som för mig.

Snörp på munnen och fortsätt att vara medveten du fina.