2011/08/28

Om födelsedag i förskott.

I fredags hade min underbart fina käraste ordnat födelsedagsöverraskning.
Torsten blev hämtad av sin farmor och vi åkte till Söder och checkade in på hotell.



Ännu finare som han är känner han mig så pass väl att han var vänlig att meddela mig överraskningen två dagar i förväg.
Så att jag hann ställa in mig på en kväll utan Torsten, på separationen som inte skulle vara länge men som ändå är lättast om man vet det ett tag innan.

Vi bodde på Rival och vi åt på Marie Laveau och efter det handlade jag godis och magasin på Seveneleven vid Mariatorget.
Det var liksom inte meningen att vi skulle vara ute och svira.
Vi skulle vara med varandra i största möjliga stillhet och lättsamhet.
Sova gott i egyptisk bomull och frasiga hotellsängar med kuddar och hav av täcken.

På kvällen lånade vi film på hotellet och morgonen efter hade vi beställt frukost till rummet.
Och de tjocka lördagsmorgontidningarna som vi kunde bläddra stilla och helt ifred i.

Det var en bra födelsedagspresent.

7 kommentarer:

Gila sa...

Det är KÄRLEK det!

Kristina sa...

Men hallå..HÅRET! Superduperfint juh!!! Vad gjorde du för att få till det sådär?

Joanna sa...

gila,
jag kände mig mkt älskad.

kristina,
tack!
jag har bara gjort som jag brukar när jag har fingervågor, kammade lockarna och fäste med klämmor och sprayade av bara tusan.
förutom att jag slapp sätta upp nåt där bak, precis som när jag började med vågor, då hade jag också page fast ännu kortare i nacken.
kan nog tycka att de gör sig bäst till korta hår.

Kristina sa...

Finaste presenten du kunde få!

Lisa sa...

finfin present du! :)

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Här är man borta ett par dagar och det händer stora grejjer!
Stort grattis till graviditeten! Jag log så stort när jag läste det. Och till det nya hemmet! Det verkar ljuvligt och så mycket ni!

Joanna sa...

mamma,
ja faktiskt.

lisa,
verkligen!

tuvaminna,
man ska aldrig vara borta från mig!
man vet aldrig vad man missar.
men tack så väldigt mkt! och hemmet kommer att bli så bra!