2011/08/26

Om två nervösa dygn.

Vi hittade ju en lägenhet som var så himla fin.
Den med köket som vissa intressenter ville boka en container till.
(Se bild nedan.)

Efter att ha väntat i ett dygn på att andra intressenter skulle få lånelöfte (vilket de inte fick, moa ha!), och sedan ett nervöst dygn innan kontraktet var påskrivet (innan signaturen är på pappret kan vem som helst komma och buda över oss).
Ja. Men nu är den iaf vår, i går eftermiddag skrev vi kontrakt.

Om en månad åker vi dit och målar väggar och lägger nytt golv (golven så nötta att det faktiskt var hål i plastmattorna).




Det stora vardagsrummet med knallgrön matsalsdel tänkte jag mig skulle bli rosa.
Samma rosa som vi nu har i kammaren, önskar vi orkade tapetsera med samma fina tapet.
Den består av ljusrosa grund och lite mörkare rosa smala ojämna streck.
Som om någon målat med penna.
Men vem orkar tapetsera, sist jag gjorde det sa jag "aldrig mer" så målarfärg får det bli.

Sen blir vi äldre och rikare och har råd att anställa tapetserare och då blir det andra väggar.
Men fram till dess: vi har en stor och fin lägenhet!
Bara ett stenkast från mina svärföräldrar (obs obs, bra sak) och vatten och badstrand och naturreservat.

(Och shoppinggalleria jag ska inte gå här och låtsas att naturen är det enda viktiga i mitt liv.)

24 kommentarer:

Ida Björs sa...

Snyggt

Sköna Helena sa...

Åh, grattis till detta med! Vad roligt att få börja på nytt och måla om och fixa till och gör till sitt. Lägenheten ser verkligen fantastisk ut!

A och A sa...

Härligt! Grattis! Skönt att ha flytt och fix klart innan bebisen kommer. Vi är nästan klara i huset. Dessvärre använder vi hela övervåningen som förråd (ett jäkla stort förråd må jag säga), och det ska helst fixas till tv-rum innan bebben tittar ut. Det är dock otroligt frusterande att inte orka något alls, och den där eländiga foglossningen ska vi inte ens tala om. Hoppas du slipper det.

Lägenheten kommer att bli superfin!

Fina frugan sa...

Åh vad toppen! Det blir superbra!
Har ni ingen kompis som kan tapetsera?t

veronica sa...

Huj vad det händer saker! Grattis igen!

Anna Eleonor sa...

Wohoo! Jag tycker köket ser fint ut. Det enda jag saknar är en fläkt över spisen men det kanske man inte ens kan sätta in i huset? Jag har banne mig noll koll på lägenheter och fläktar och kök.

Rosa i vardagsrummet är så härligt!

Frida sa...

Men oh! Här missar man dig några dagar och så har ni köpt lägenhet och outat lillesyskon. Så himla mycket grattis!

Anonym sa...

Grattis! Vi fick också veta att vi fick en lägenhet igår, men eftersom Norge är ett skitland så är det förköpsrätt på lägenheten och de kan komma och sno lägenheten när som helst fram tills vi skrivit kontraktet som är om två veckor. Jag mår så illa. Men jag hoppas vi har lika mycket tur som er. Er lägenhet var så himla fin och jag ser fram emot alla fina bilder du ska ta där.

Anna-Karin sa...

Grattis! Den lägenheten är värd er som vill bevara. Hurra!

Petnoga sa...

Åh grattis! Det blev ju bra fast lite längre bort än ni ville från början. Fint läge och många kvadratmeter. (Ja jag har detektivgooglat.)

Lina sa...

Vad fint ställe att bo på! Och gratulerar till bullen i ugnen.

Lisa sa...

tjusigt!

Anna sa...

Men wow! Grattis till det nya boendet! Jag får givetvis även gratulera köket som slipper hamna i en container.

amanda löwenberg sa...

Vilken oerhört vacker lägenhet! Köket var ju en dröm! Ska bli himla kul att se er inreda den och göra den till er!

spunnet socker sa...

Grattis! Tjo vad det händer grejer för er! Då förstår jag att ni är på väg till Nacka, som jag ju kommer ifrån. Visserligen tror jag att jag är från en helt annan del av Nacka, men åh, bättre ställe att växa upp på finns inte. Alla dessa sjöar saknar jag verkligen där jag bor idag!

Anonym sa...

Hurra : )
/Annika

Magpie sa...

härligt! Såg lovande ut, skall bli kul att få se hur ni fixar till det. Grattis!

Kristina sa...

Jag får dela med mig av ett skamlöst tapetserarknep.1) Gå in på alviks Måleributik. Spatsera runt. 2) Plocka på dig det du gillar, be om att få ta prover hem.
3) Gå ut. Kosta gratis! hem och tapetsera trendig tapetlapptäcke lite hursomhaver. Tuduttuttuu...
Och grattis till nya lyan. Klart det inte ska nbo en massa slängaicontainerfolk i en sådan fiiin femtiotalare.

Ulrika sa...

Vilken himla tur att ni fick den! Eller "fick" och "fick", men jaa... du fattar. Ännu ett fint kök som bevaras. Inbillar mig att bara de bevaras x antal år så kommer många av de nu rivningsbenägna, låt oss kalla dem pöbeln, också förstå vilken fantastisk insats vi gjort! Kanske i alla fall.

Jenny sa...

Vilken härlig våning!

fmi sa...

finfin! gleder meg til flere bilder

Joanna sa...

tack snälla alla ni för er glädje!
om någon månad får det bli en ny kategori på bloggen: renovering!

så följer vi den med spänning och ser hur fint allt blir.

Joanna sa...

och factuvivas,
jag vet inte hur det är i norge, men det där att någon annan kan köpa lägenheten, så är det ju även i sverige.
alltså, inga muntliga avtal gäller, och även om vi vann budgivningen så är affären inte stängd och klar förrän kontraktet är skrivet.

så vi hade kunnat komma fram till mäklarens kontor för att skriva kontrakt och få veta att någon intressent ringt in och lagt bud, och då hade det bara varit att börja buda igen.

så att då måsta vänta i två veckor måste vara en riktigt nervös mardröm.

fröken lila sa...

oj sá fint att ni fick den! grattis grattis grattis!