2011/08/19

Om dagarna som inte spelar någon roll.



Jag var tvungen att kolla på text-tv vad det var för dag i dag.
Dagarna har slutat spela någon roll, vi gör det vi gör oavsett veckodag.

Min käraste arbetar alla veckans dagar, och kan vara ledig en tisdag lika gärna som en lördag.
Det gör så klart ännu mer att dagarnas namn inte längre spelar någon roll och en dag som denna.
Fredag.
Har inte lika mkt härligt nu är det helg-känsla över sig.
(Särskilt inte som min käraste började jobba igen i dag och ska göra det hela helgen.)

Jag önskar att arbetsveckorna inte behövde vara lika uppstyltade.
Ibland har jag energi (haha, jo det är sant) att arbeta mer än fem dagar.
Det kan vara något som jag gärna vill göra klart på jobbet och då kan en helg kännas lite oläglig.

Tänk vad fria vi skulle känna oss om vi fick portionera ut våra arbetsdagar själva, bara summan varje månad blev rätt.
Jag hade hellre arbetat tio dagar i rad för att sen får vara ledig fyra.

Men det är klart, det kan bli svårt att hålla möten och sånt om alla aldrig är på jobbet samtidigt för endel har åkt på helg redan på tisdagen.

4 kommentarer:

Hannasvirrvarr sa...

Så fint ditt hår är!

Joanna sa...

tack!
jag tror att om någon vecka när håret vant sig vid att vara kort och inte långt, så kommer det att sköta sig bättre och därmed även kännas lite bättre.

men jag är mkt nöjd över mitt klipp.
det är befriande på något sätt.

Linnéa sa...

Vad roligt att du trivs i frisyren. Det är så fantastiskt fint och roligt att du äntligen gjorde det.

Lisa sa...

åh vad fin du är!