2011/08/03

Om Umeå.

Jag har ätit rullpizza, gud vad det är gott.
Jag har träffat vänner, nya och gamla så himla roligt det är att få näring till själen.
Jag har shoppat alldeles för mkt, var tvungen att shoppa även en väska för att få hem allt det andra som shoppats.

Mitt barn leker sig lycklig med kusinerna och jag själv blir så väldigt varm av att se.
Hur hans pussar och kramar besvaras, och hur de hjälper och skyddar och busar med honom.

På fredag åker vi hem, fadern till barnet håller på att gå sönder av saknad.
Han är gjord för att vara med sitt barn.
Då visar jag er bilder, jag var smart och lämnade datorn hemma, vad ska man med en sån till på semestern?

3 kommentarer:

Gila sa...

Rullpizza?? Utvecka gärna...

Annaa M sa...

Åh jag ångrar så att jag inte åt rullpizza senast jag var i Umeå. Har bara sett det där. Men det var helt enkelt lite för kallt att äta utomhus. En rullpizza är precis vad det låter som, en pizza med ingredienserna inrullade i stället för utbredda.

Joanna sa...

gila,
rullpizza är en pizza som man kan köpa på torget i umeå.
och förr även på pizzeria på ålidhem, vet dock ej om de har den kvar för där har jag inte ätit på ca tio år.

i rullpizzan har man lagt grönsallad, tomater, lök, och hällt goda såser på.
sen rullas den ihop och man äter den med stor koncentration (annars får man hälften över sig, såsen tenderar att börja droppa underifrån om man inte har stor rullpizzeätarerfarenhet som jag har, och med jämna mellanrum tippar den upp och ner så att såsen rinner tillbaka).

det kan låta konstigt men det är hur gott som helst.


annaa m,
man måste alltid äta den.
är det vinter köper jag och tar med till en kompis.
fast det blir inte riktigt samma sak som när man sitter utomhus kring torget.