2011/08/18

Om allt vi åt i går.


I går gick vi på stan med min syster och ena systerdotter.

Vi åkte ända till Karlaplan för att köpa Pärlans goda kolor.
Och upptäckte först när vi kom fram att de flyttat till St Eriksplan!


För min syster och systerdotters del innebar det att åka tillbaka samma väg som de kom, men tillslut fick vi våra goda kolor.

Torsten blev precis lika såld som alla vi andra.

(De är redan slut.)

Sen var det tänkt att eftermiddagen skulle bestå av museibesök och mer fika och efter stros en middag innan deras tåg norrut gick.

Kl två kastade jag däremot in handduken och de två besökarna fick klara sig själva.

3 kommentarer:

Anna Eleonor sa...

Men coolt! Jag ska till Stockholm snart och funderade precis på var de där omtalade kolorna höll hus. och så visar det sig att de är på det stället jag prickat in på min måste-lista! Coolt!

Joanna sa...

jamen vilket lyckat sammanträffande!
köp största lådan, de tar ändå slut på en dag.

Gila sa...

Nu är jag så nyfiken på dessa Pärlans kolor så jag måste också dit...har läst otaliga inlägg om den på olika bloggar...