2011/08/27

Om en lista.


Namn: Joanna
Piercingar: En i vardera örsnibb.
Tatueringar: Två.
Längd: 172 cm
Skostorlek: 39.
Hårfärg: Mörkbrunt.
Fräknar: Nej.
Motto: More more more!
Kär? Ja!
Önskar du att du bodde någon annanstans? Ja.
Tycker du att du är attraktiv? Ja! (Och ibland: NEJ!)
Vilket schampo använder du? Det som får mig att må minst illa, just nu Barnängen.
Vad är du rädd för? Galningar, de som kan skjuta ihjäl folk, våldta någon, slå sönder och samman någon, utan att man får någon egentlig förvarning.
Gillar du berg- och dalbanor? Ja, men jag blir mer och mer illamående med åren så den senaste tiden har jag nog helt slutat med att åka dem.

Senaste…
Filmen du hyrde? Djävulen bär Prada, som vi lånade, inte hyrde, på hotellet i går men det får räknas som hyra.
Låten du hörde: Signaturen till Poirot.
Låten du laddade ner? Har inte laddat ner sedan Napster-tiden.
Personen du ringde? Min pappa, skulle berätta hur det gick med lägenheten.
Personen som ringde dig? Min käraste, han skulle berätta att de stod och väntade på mig utanför Konsum.
TV-program du såg? The Office (engelska, så klart).
Person du tänkte på? En kompis som bor i Umeå, hon föredrar den amerikanska versionen av The Office och jag började fundera på hur många som gör det, eftersom jag själv tycker den är hemskt dålig.

Favorit…
Låt: Ratatas "Allt är bra" eller möjligen "Judy min vän" med Tommy Körberg.
Sak att göra: Ligga i soffan och äta ost- och kalkonmacka (på kvällen, det stillar illamåendet).
Sport: Har ingen favorit.
Kläder: Just nu: nyproducerade klänningar som luktar neutralt, i vanliga fall: gammelproducerade klänningar (de luktar tyvärr oftast inte alls neutralt).
Film: Lättsamma och romantiska som alltid slutar lyckligt. Det får gärna vara i engelsk miljö i äldre tid med vackra kläder.
Bil: Jag gillar de gamla bilarna med mjuka strömlinjeformer. De får gärna vara äggvita eller smaragdgröna.
Serie: Helt hysteriskt, eller just nu kanske Ett herrans liv.

Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Ja.
Gråtit över en flicka? Ja.
Ljugit för någon? Ja.
Varit i slagsmål? Nja.
Blivit arresterad? Nej.
Träffat någon från internet IRL? Ja, senaste som jag lärt känna genom blogg var Sophie, och senaste första-gången-mötet var Karin, Alexandra, Teres.

Antal…
Gånger du varit kär? Korta förälskelser har riktats mot alla möjliga och kan ha varat någon vecka eller bara någon timme, djupare varianter kanske egentligen bara tre?
Gånger ditt hjärta brustit? Två gånger, första gången tog hårt, och andra gången brast egentligen inte hjärtat lika mkt som tilliten till andra.
Hjärtan brustet på grund av dig? Det vet jag inte, ingen har någonsin uttryckt just de orden till mig.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Som byline på modereportage och recensioner har den stått många många gånger, men som del av text jag ej själv skrivit? Kanske sju åtta? Tio? Några gånger iaf.

Senaste…
Boken du läste? Jane Eyre, men jag läser inte ut den, drar mig till minnes att den är äcklig i slutet?
Personen du fick e-mail av? En (arbets)kamrat som hade en högst rolig teori om samband mellan nyutkommen bok och J. Peterman.
Personen du fick brev av? Min moster (hon med fina hemmet ni just fått se).
Personen du fick sms av? Sophie. "Jag har gömt mig bakom fotbollsplanen."
Gången hela din familj åt middag tillsammans? I dag.
Saken du köpte? Ny garderob (hehe, jamen det var ju för att maaagen skulle få plats).

3 kommentarer:

Kristina sa...

Ok. Jag gjorde en oxå. Kolla. http://dahlingitsvintagy.blogspot.com/2011/08/en-lista.html om den nu funkar...

malou sa...

Jamen Jane Eyre är ju inte äcklig i slutet! Den är l i t e lessam nästan på slutet men den slutar ju alldeles romantiskt och lyckligt precis som den ska. LÄS DEN!

Joanna sa...

bra kristina!
det är alltid roligt att läsa listor.

malou,
men vad kan det vara jag tänker på då!?
skönt i alla fall, då ska jag genast fortsätta med den.
vill ju inte ha annat än romantiskt och lyckligt.