2009/05/21

Om en rosa morgonrock och en röd dag.


I morse väcktes jag.
Av grannar på andra sidan gården de hade efterfest.
I natt hade jag svårt att somna.
Pga grannarna på andra sidan gården de hade fest.

I dag skulle jag
- städa toaletten
- dammsuga
- arbeta med annonser
- arbeta med annan del av projektarbetet
- sätta ihop ett mittupslag i InDesign

Jag har
- spelat Guitar Hero
- läst bloggar
- stirrat rakt fram medan jag sitter i vilstolen.

Min kille däremot diskar och går ut med skräp och har vikt in tvätt.
Snart kommer ha med mat åt mig.
Sen åker han på fotboll och jag går och plockar ihop fina kläder till modereportage.
Och sen fikar jag med fin person och hennes fina bäbis.

Och till kvällen.
Då ska jag ta sista bossen på medium i Guitar Hero.
Och äta gelato mmm bene molto bene.


Morgonrock och nattlinne, second hand.

2 kommentarer:

fröken lila sa...

haha, ja, idag skulle jag gjort klart skattedeklarationen, diskat, strykit kläder och pluggat till examensarbete. istället har jag slösurfat och ätit tárta.
ha en fin torsdageftermiddag! nu ska jag banne mig vara flitig =)

Joanna sa...

slösurfat och äta tårta är ju väldigt bra punkter på en att-göra-lista.

ha en fin fredag (för att jag är så seg på att svara).