2009/05/05

Om en ny kappa, om en ny klänning.



Inte behöver du en sommarkappa, gumman.
Du kommer vara varm som en kamin.

Det sa min mamma hon har ju fött fyra barn så hon borde veta.
Men i morse regnade det så ha! jag behövde den visst.
Eller ja.
Jag kunde använda den utan att svettas ihjäl.
Om jag verkligen behövde den låter jag vara osagt.

Skoldagarna är en pers och en smärta att ta sig igenom det skulle vara lögn.
Att påstå att jag inte längtar till sommarlovet.
Så himla praktiskt med ett sommarlov så där lagom till att jag vill krypa ihop.
Och bara vila vila vila och försöka tänka bort all smärta.
Men förutom det så är det mkt roligt.
Fortfarande.
Allt det jag gör i skolan.


Kappa klänning vantar väska, second hand.

9 kommentarer:

Anna Neah sa...

Jag uppskattar verkligen att läsa din blogg. Du skriver bra och intressant och du är naturligt vacker dessutom med en egen stil. Inspirerande!

Ida sa...

ja det är en sådan där jacka jag tänker att jag ska hitta på secondhand. eller jag tänkte den kanske lite kortare o mer rak. lite mer herrmodell. men färgen är på pricken. du är superfin :)


men ordverifieringen vad håller du på med?
penicst

spunnet socker sa...

Jag tycker det är så rysligt fint att kombinera rött och beige, bara så du vet. Du behövde visst den kappan!

Och appropå dina smärtor. Jag arbetar med sjukskrivningar på en viss statlig myndighet och man KAN faktiskt vara sjukskriven för foglossningsbesvär. Graviditet räknas visserligen som en "normal händelse i ett levnadsförlopp" och ger i sig inte rätt till sjukpenning, men kan göra det om man har väldigt mycket problem. Så du vet om det blir outhärdligt. Är man student så innebär det att man får behålla studiemedel utan prestationskrav.

makiato sa...

Åh, vilken jättefin klänning!

Joanna sa...

anna neah,
vad väldigt glad jag blir av att höra sånt.
såna kommentarer är i sin tur inspirerande.
tusen tack.

ida,
jag förstår vad du tänker dig.
den här är rätt a-formad, men du vill ha mer som en liten tub.

ordverifieringen har vårkänslor.

spunnet socker,
rött och beige är verkligen fint ihop.
beige i kombination med många färger är fint.
lila har länge varit en favorit.

och tack för insider-tipset.
jag har dock sex veckors praktik på min utbildning nu, där vi arbetar med uppdrag från ett företag.
missar jag det måste jag ta igen det sen.
OM ETT ÅR!
känns inte så aktuellt för mig att vänta ett år, jag tror jag biter ihop.
har ju bara några veckor kvar och sen: sommarlov!
även om jag börjar inse att jag ju hade kunnat vara sjukskriven då, för jag har inte sökt något sommarjobb eftersom jag anade vart det var på väg med smärtan.

makiato,
eller hur!
och tack.

spunnet socker sa...

Jomen, du kan ju vara sjukskriven från att söka jobb! Vet dock inte hur det resoneras när det bara är några månader kvar till förlossning, då ökar väl besvären för alla. Men bara du har en sjukpenninggrundande inkomst så kan du teoretiskt få sjukpenning som arbetslös.

Lillgull sa...

Jättefin kappa! Och jättefint med den röda väskan till-håller med spunnet socker. Du kommer ha nytta av kappan så där i början på hösten också, när du ska ut och rulla vagn med din nya bäbis! :)

Joanna sa...

spunnet socker,
återigen tack för infon.
det är bra att vet, jag ska kolla upp vad som gäller.

lillgull,
tack!
jag kommer att ha nytta av den en massa.
min mamma försökte nog mest tänka på min plånbok och den växande högen av kläder jag hade i min shoppingkorg.

lisa sa...

åh du är så söt!