2009/05/11

Om Sandviken och om kläderna jag hade på mig.

I dag var jag i.


Sandviken!
Det är fint i Sandviken den fantastiska arkitekten Ralph Erskine har satt sina spår där.
Och jag älskar Ralph Erskine så därför älskar jag.
Sandviken!

Det var ljust i Sandviken i dag till att börja med lite så där förrädiskt så att solen ligger bakom ett tunt lager moln.
Och man tänker aha det är mulet och ögonen liksom ställer in sig.
På mulet.
Men solen tar sig ändå igenom och man.
Jag.
Blir bländad.

Mina kläder fick jobba.
Knapparna i blusen försökte jag hjälpa.
Genom säkerhetsnålar som ja.
Säkerhet.
Men knapparna i kjolen orkade inte längre än till busshållplatsen på morgonen.
Så blusens knappar fick klara sig själv och istället nålade jag ihop.
Kjolen.

Herreminje komma till företaget och blotta halva bysten.
Det var en fin start.


Det är bara väskan och de två tekniska sakerna jag håller i handen.
Som är nyproducerade.
Allt annat inklusive jag är second hand eller ska vi säga mint condition på den senare?

Inga kommentarer: