2009/05/12

Om våren och en lista.



1. Hur många resväskor äger du?
Fyra såna rejäla hårda med hjul.
Väskor jag använder när jag reser: Hur många som helst.

2. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag tar den nog hellre.

3. Har någon någonsin kallat dig lat?
Inte till mig i alla fall.
Eller, inte vad jag kommer ihåg det måste ha varit länge sedan och på väldigt ogrundad anledning; jag är inte lat.

4. När var senast någon stötte på dig?
Det vet jag inte för att det nog var länge sedan och för att jag nästan aldrig märker sånt.
Jag tycker att man kan prata och vara trevliga mot varandra ändå, kopplar sällan ihop det med flört.

5. Vad åt du till middag senast?
Spagetti och köttfärssås.

6. Använder du huvtröjor?
Nej.

7. Vem var den senaste som ringde dig?
Min kompis Jenny W men jag var tvungen att trycka av henne, jag fotade personal på tryckeri.

8.Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Berg- och dalbana.

9. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Vet inte inte så jättestort men nog stort för att kallas köpcentrum.

10. Hur många syskon har du?
En storasyster, en storebror, en lillebror.

11. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Två vita pinn.

12. Har du en stationär dator eller en laptop?
En macbook och en imac, både och alltså, jag var bara tvungen att poängtera sort.

13. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

Nja.
Jag har en tanke om att tatuera en liten klänning över en gammal tatuering.
Som jag iof inte ogillar men jag kan tänka mig att uppdatera.
Bara inte så att jag går omkring och tänker på hur mkt jag vill göra det.

14. Vad har du med dig in på bion?
Mineralvatten och Fox citron.
Fast jag tar bort pappret innan jag är så gudens omtänksam.
Eller så M:s.

15. Gillar du att flyga?
Ja.
Ibland när det blir luftgropar känns det dock som att jag ska svimma, men jag gillar trycket vid start och suset vid landning.
Jag drömmer ofta att jag kan flyga.

16. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej.

17. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
31.

18. Tycker du om att krama folk?
Jag kramar om folk jag gillar och som jag har en kramrelation till.

19. Vad är du allergisk mot?
Lite känslig mot laktos.
Och lite mot apelsin och vindruvor, fast det sista brukar jag inte bry mig om.

20. Gillar du din boendesituation?
Jag älskar mitt hem men ibland tycker jag att grannarna kunde borra mindre, spela musik lägre och inte så sent.
Brukar börja drömma om hus när det blir vår.
Om egen trädgård och egen trappa att sitta på och lukta på den egna trädgården från.

7 kommentarer:

fröken lila sa...

nja, jag vet inte heller hur mycket kalorier det är i klänningarna jag köper =)

Joanna sa...

haha, exakt.

Wanja B sa...

Du må skrive om listen når du har fått barn. Det bruker å forandre seg, og det er roligt å se.

W

Joanna sa...

bra idé wanja!
det ska jag komma ihåg.

Ingrid sa...

Jag snodde dina frågor till min egen hemsida. Hoppas det var okej. Jag bytte förstås ut svaren :)

Joanna sa...

ingrid,
det går ju hur bra som helst.
jag har själv snott den.
är det inte det listor är till för?

lisa sa...

roligt att läsa dina svar.