2009/05/20

Om dagens bestyr.



I dag har jag sytt två tygpåsar.
Till demo för en presentation vi ska ha nästa vecka.

Och detta är tydligen vad jag ska hålla mig till att sy.
Enkla tygpåsar framsida och baksida och två handtag.
Precis lagom för vad jag klarar av.
Fnys.

Men jag var gudens noggrann jag nålade klippte pressade nålade igen och sydde.
OCH ANVÄNDE MIG TILL OCH MED AV RIKTLINJERNA VID PRESSARFOTEN för att sömmen skulle bli så rak som möjligt.
Helt fantastiskt vad noga jag är när det gäller arbete.
Aldrig samma noggrannhet när det bara gäller mig själv.

I dag fixar jag detaljer i projektarbetet.
Gör saker lite mer noggrant så att de håller i tryck och i olika format.
Och ska lämna in tygpåsarna för tryck.

Dessutom.
Ska jag hinna plocka ihop kläder till ett riktigt fint modereportage som kommer.
Om drygt en vecka.
Men tre urtjusiga modeller bland annat en som jag ser särskilt fram emot att få träffa.
Och prata med.

Och få fika i en park med en fin vän och hennes kärlek.
Det blir alla tiders men nu ska jag återvända.
Till Photoshop och Illustrator och InDesign.

Inga kommentarer: