2009/05/13

Om en dag som gick.





Jag vaknade klockan sex.
Efter en natt av orolig sömn och värk (det ena hade naturligtvis en direkt koppling till det andra).
Jag kom på några idéer kring skolarbetet och var tvungen att mejla om dessa.
För jag bestämde mig att stanna hemma, vila andas ut osv.
Det går lika bra, emellanåt, att arbeta hemifrån.

Sen åt jag frukost och satte mig att skriva.
Lite texter och redigera några andra.
Kallsvettades och hade ont i ryggen sen duschade jag.
Och bestämde en dejt men mannen jag älskar.

Hämtade ut roligt paket köpte yoghurt och cyklade hem.
Satt i solen åt mango lyssnade på radio blev lite gladare.
Vilade framför Gilmore girls åt mat till Sex and the city.

Fotade lite grann och mejlade lite grann läste bloggar och nu dricker jag te och äter choklad.


Klänning och kofta, H&M
kavaj och scarf, second hand.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Det där är en av mina älsklingsfärger. Du är vacker i den. Synd att du har så ont. Lider med dig. Bäst vore om du fick fler sköna lediga och avslappnande dagar. Jag hoppas på det.

Joanna sa...

ingrid,
den är fin jag tänker ofta på min mamma när jag ser den.
och tack.

varje avslappnad dag märks i den mindre mängd av smärta jag har.
så det bådar ju gott inför sommaren som är en enda lång ledighet.

iLLi sa...

Men åh! Jag vill ju också vara där... Där det finns blommor som blommar!
En liten sketen blomma mot vår garagevägg är den enda jag sett hittills! (jag skiter i att jag blir aldeles sjuk nästan av allergi på våren!) Ge mig GRÖNSKA och blommor! :-)

Kram vännen! Nu är det bara en sommar och sen har du en liten guldklimp att gosa med!

lisa sa...

låter som en fin fin dag!

och vilka fina blommor!

Joanna sa...

lina,
tänk på att när all syrén och hägg är utblommad här, då står den i sin fulla prakt i ajaur.

lisa,
den var jobbig på sitt sätt men fin ändå.
det är så fint med alla tulpaner, tulpaner får mig alltid att tänka på min mamma hon älskar tulpaner.