2009/05/17

Om en lista.

Jag fick en utmaning av Anna Neah.

1. Vilken parfym använder du?
- Lovely från Sarah Jessica Parker,
- Chloé från Chloé,
- Light blue från Dolce Gabbana
- och om det är riktigt tjusig fest: Crystal Noir från Versace.

Och helst Mademoiselle från Chanel men den får min pojkvän att nysa.

2. Dagens låt?
- Hmm.. lyssnade på några härliga 50-tals-dängor när jag tittade på fina bilar i Boulognern, kommer inte ihåg vilka det var längre.

3. Vad ska du äta till middag ikväll?
- Jag har redan ätit. Rester från igår, couscous med kycklign och bacon och tomater och lite annat. Med en slags fetaostgegga till.

4. Dagens höjdpunkt?
- Att det visade sig vara både Södersöndag och bilutställning i Boulognern en söndag vi inte trodde hade något särskilt att erbjuda oss och vårt besök.

5 . Vad skulle verkligen vilja lära dig?
Spela kontrabas.
När vi var små hade vi en hemma, min pappa spelar det.
Hade jag inte varit så galen i saker som blänker hade jag kanske valt det istället för tvärflöjt.


6. Vad är det senaste du köpte?
- Ett par söta barnhängelsbyxor från tidigt 70-tal, blå med fina körsbär på.

7. Vilket är ditt favoritdjur?
- Jag gillar djur som jag känner, det har inte med sort att göra.


8. Vilket är ditt viktigaste mål just nu?
- Att klara mig fram till sommaren.

9. Vad tycker du om personen som utmanade dig?
- Jag känner henne inte men jag tycker att hon verkar vettig.

10. Vilken färg har du på ögonen?
- Grönaktiga. Ibland mer grå.

11. Om du kunde ändra något med dig själv, vad skulle det vara?
- Utseende: Just nu lite mindre vikt (alltså, om jag bortser från graviditetsvikten så fortfarande lite mindre vikt)
- Personlighet: Inget, jag är perfekt!
Eller kanske jag kunde öva på mitt tålamod.


12. Om du fick vara var som helst i hela världen några timmar framåt, var skulle det vara?
- Just nu vill jag inte vara någon annanstans än i mitt hem.
Men hade jag mått bättre: Berlin kanske?
Hos min vän som snart får besök av en annan vän, jag hade gärna varit med dem.


13. Vad tycker du är viktigt med dina vänner?
- De ska vara roliga och inte ta sig själva på för stort allvar.
Och så ska de komplettera mig, det blir mer intressant så.


14. Vem skulle du vilja träffa?
- Alla mina vänner och familj som inte bor här.

15. Vilket är ditt drömjobb?
- Rekvisitör, eller operakorist?
Eller att få göra vackra trycksaker till folk som vill ha det på det sätt som jag gör det.

16. Vilket är ditt favoritplagg i garderoben?
- Men gud!
Ska man plocka ut ett det går inte?
Jag gillar svarta klänningen med paljettärmar och –rygg, rosa med vita prickar-klänningen, lavendelklänningen, dior-blusen, ett flertal kappor och jackor, svarta med applikationerna på, vinröda med svart tunt över, och jag slutar räkna upp nu men det betyder inte att det är slut på favoriter.

17. Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?
- Först går jag på toaletten sen lägger jag mig igen för första gången jag vaknar på morgonen är kring fem och det är inte dags att stiga upp då.
Sen pussar jag min käraste god morgon.

18. Tre saker som får dig att le?
- Mina syskonbarn, min käraste, i dag: gulliga taxvalpen.

19. Vilken är din favoritlåt just nu?
- Var e vargen, med Imperiet.
Den ger mig den energi jag saknar just nu.

20. Vilken är din favoritserie?
- Seinfeld, the Office, Helt hysteriskt, Family guy.

21. Vad har du på dig just nu?
- En blekfärgad underklänning och en vit kofta över axlarna.

22. Vilket är ditt favoritgodis?
- Jag gillar lakrits och choklad, inte för ljus dock då blir det så sliskigt.

23. Vilken är din stilförebild?
- Har nog ingen person som förebild, snarare tidsepoker som 30- 40- 50-tal både i kläder och möbler.

24. Ditt bästa köp?
- Ingen aning.
Kanske den ursnygga sideboarden med enkel intarsia, den kostade oss bara några hundra och den är riktigt tjusig och jag har länge velat ha en men aldrig bott nog stort.



Och regeln var att utmana åtta personer.
Men faktiskt.
Jag har mkt svårt att välja ut jag vill.
På rikt.
Att alla som läser listan och gillar att göra listor gör sin egen sån här lista och så kan man låta mig veta det.
Så jag får läsa.
För jag älskar att läsa listor.

2 kommentarer:

fröken lila sa...

det är lite roligt att se var utmaningen hamnar, när man vet att man var den första som skickat den mot sverige =) sá efter little peache och tvá andra hamnade den här. hos dig. sá trevligt!

Joanna sa...

aha!
ser man på fröken lila, då ska jag gå in och leta efter dina svar.