2009/05/14

Om min dag med MW och (obs obs) gymnastikskorna.

Bildbevis på.
Att jag faktiskt emellanåt är ute i verkligheten.
Och inte alltid står framför min vita vägg intill mina vitgråmönstrade gardiner:


06.20 Klockan ringer.
06.30 Klockan ringer och jag kliver upp.
06.40 Vaknar i duschen, eller snarare tvättar bort nattens kallsvettningar (kommer nog av smärtan).
06.50 Sminkar mig och sätter upp håret, klär mig och äter frukost och läser tidningen.
07.40 Rusar till cykeln och susar till bussen, sen åker jag till Sandviken.
09-10 Möte som behandlar annonser, powerpointpresentation, trycksaker och småkrafs.
10-11.15 Fotar porträttbild och några miljöbilder, går på toaletten (nu fick jag det att låta som att det var första gången för dagen).
11.45 Fotar turistfoton till en presentation (se bl.a. bild ovan), får ett kort hej med kära Josefin, sedan lunchmöte på fint deli i Sandviken (bild kommer senare).
12.30 Fotar turistfoton igen, går till busstationen i Sandviken, väntar på bussen och fotas framför en GB-gubbe.
13.00 Buss till Gävle
13.20 Framme i Gävle, vidare till nyöppnade Biltema.
13.20 Köper överraskningscykel åt min käraste, får hjälp av Lisa att cykla ner den till stan.
15.00 Överraskar käraste!
15.15-16.50 Pustar ut på Spegeln med Lisa.
17.15 Hemma och fotar och bloggar och sms:ar och kollar bloggar och tänker bada.


Kavaj och väska och glasögon, MW H&M
blus och scarf och handskar, second hand
krokig kjol, Indiska
skor, Löplabbet, Gbg.

Foto: Per i min klass.

6 kommentarer:

lisa sa...

hej
fina kläder och du har fått en utmärkelse i min blogg :*

Joanna sa...

hej lisa, och tack!
utmärkelse, det lät hedrande.
hur hittar man till din blogg?

Josefin sa...

jag tycker du är så tapper och verkar ha så mycket för dig. man tänker inte alls att du bara är hemma och inte orkar dig ut. jag lider med dig, med foglossning och allt. det där med lukter är intressant. jag jobbade en kort tid på subway när jag väntade min dotter. slutade för jag klarade inte av lukterna. har fortfarande svårt att se på en subwayskylt. och går långa omvägar. väcker så mycket äckelkänslor. jag har en känsla av att du väntar en flicka. kanske jag har sagt innan.
tack iallafall för att du sprider så mycket vackerhet och människa det känns.
kram du fina!

lisa sa...

popflickan.blogg.se

bloggar jag gillar del 2 står det på inlägget :)

Joanna sa...

lisa tack!
jag visste att det var nåt med popflickan men jag fick aldrig till rätt bloggserver.

hedrande hedrande.

Joanna sa...

josefin,
tack.
det känns oväntat stärkande att få bekräftelse av ditt slag.
jag tänker alltid att jag gör för lite, som att allt jag gör inte räknas som "riktigt".
min sambo kan komma hem och fråga vad jag gjort under dagen (i de fall jag varit hemma) och jag säger "usch jag har gjort ingenTING bara.." och så räknar jag upp femton saker jag gjort som jag ändå inte tycker räknas och han bara "hallå du har ju gjort massor" och jag "ööh.. hmm, kanske?"

men det är märkligt med lukterna.
pepparkakor blev min stora bov i julas, var tvungen att packa in pepparkakshuset och kunde inte se åt en pepparkaka utan att må illa.
jag älskar pepparkakor.
vet inte hur det ska gå nu det står fortfarande en burk från i julas i skafferiet.
eftersom jag ju inte kunde äta det då.
men det är någonting som gör att jag inte törs öppna burken och testa om det går bra.
kanske hoppet?
på att jag inte blivit märkt för livet och att pepparkakor fortfarande är en möjlighet för mig.
nästa jul.

kram till dig, finjosefin.