2009/05/15

Om örhängen och Frida Hyvönen.


I kväll ska jag se Frida Hyvönen och jag har köpt ett par örhängen och så tar jag lata bilder i Photo Booth.

Där kan man skönja.
Att det här med lite sömn sätter sina spår.
Att man blir lite extra mörkt kring ögonen exempelvis.

Örhängena klickar lite väl mkt mot varandra jag misstänker.
Tyvärr.
Att det inte kommer att bli några vardagsörhängen just på grund av det.

Frida Hyvönen gick musikgymnasiet samtidigt som mig.
Alltså.
På samma gymnasium.
Hon gick en klass över mig och jag umgicks inte med henne men jag fick i alla fall.
Ta över hennes lägenhet när hon flyttade till Sthlm.
Det var fint det var min första egna lägenhet och jag rymde 30 personer där på fest.
Det betyder alltså ca 1,4 personer per kvadratmeter det var tider det.


Örhängen, Kupan
klänning, Indiska.

3 kommentarer:

Julia sa...

Hur tusan får du till så tjusiga frisyrer jämt? Jag försöker och försöker. men lyckas aldrig. Jag skulle vilja gå en frisyrkurs. finns det sådana tro..
Trevlig helg till dig!

fröken lila sa...

hon är ju väldigt bra hon, frida. jag fick se henne live en gáng, i oslo för nágra mánader sedan.
jag skulle gärna vilja se henne igen.

det är lite roligt. bara det att du tog över hennes lägenhet gör henne lite mer till människa och lite mindre stjärna. det är skönt.

Joanna sa...

julia,
tack!
egentligen är de inte så komplicerade, jag tror att jag lyckas för att min hår är lockigt och därför inte glider ur högarna jag gör av det så lätt.
men också för att jag gör frisyr efter hur håret verkar.
ibland vill det liksom ligga mer åt sidan och då sätter jag det i en knut och valk åt sidan, ibland vill det vara bara rakt bak och då blir det två valkar bakåt.
samma med luggen, hur den verkar vilja te sig.

men lite vana gör väl också att det inte blir lika svårt längre.
det var någon som önskade en hårguide en gång och det lät roligt och jag tänkte göra en men det har jag så klart fortfarande inte gjort.
men sen.
när jag har sommarlov och har strandat likt den val jag börjar bli.
då kanske jag har tid att göra en sån!

fröken,
det är hon.
bra sångröst och fina enkla ackord.
jag är lite allergisk mot att ha en mikrofon som tar upp allt dock, så att man får höra munnens klibb och smack hela tiden när hon pratar, men annars.
musiken är härlig.

hyresvärdinnan till den lägenheten sa "jag förstår inte vad man ska ha alla kläder till" för det låg högar med stickade tröjor på hatthyllan och en massa kläder på stolarna och sängen och hängde på garderobsdörrarna.
hohoho.
som om jag är rätt person att säga sånt till.