2009/05/20

Om fjäll och hjorton, Berlin och ett fint projekt.



Jag skickade en present med en vän, till en vän.
Den första åker till Berlin i dag där den senare bor.
Hon har avklarat sin doktorsavhandling i Konstvetenskap och jag är så stolt och glad.
Över henne och för hennes.
Skull.


Men jag orkade inte åka upp till Umeå för att vara med.
På festligheterna, på den stora dagen, vi planerade in den för fyra år sedan.
När hon fick sin doktorandtjänst.
Men så skulle somliga gå och bli gravid o
ch få krämpor både här och där så då blev det som det blev.

Men jag fann en brosch som får mig att tänka på fjällkammar och snåttren (hjortron).
Det är även något samiskt över den och allt detta.
Passar min vackra vän alldeles utmärkt.

Och så har Gävle Konstcentrum slutfört ett finfint projekt.
Som ska lyfta fram den offentliga konsten i Gävle.
Så att fler ser den det blir ju lätt så att sånt man ser varje dag.
Lättast går en förbi.

Fin idé och fina affischer.
Som illustrerats av Mikael Dunker och som Ulrika Olsson varit projektledare för.
Tjusigt värre.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Tack!

Joanna sa...

nej ulrika,
tack ska DU ha.