2009/05/18

Om min skolväg.

Tåget till skolan tar en timme jag brukar försöka arbeta då.




Men det är svårt utanför susar våren förbi jag får sådan lust.
Att ta långa skogspromenader och påta i någon slags trädgård.
Fika förmiddagskaffe på altanen och vila från hårt arbete i en solstol på eftermiddagen.

Jag tror att jag gillar hälsingelandskapet bäst för att det är så likt.
Norrbottens landskap.
Där bergen och fjällen blånar bort mot horisonten och där skogen blandas med böndernas olika fält.

Men istället.
1 timme till Bollnäs, av tåget rusa (jag rusar inte så mkt nuförtiden men i alla fall) till bussen.
15 min buss till skolan, hoppa av och vagga till datasal.
Och sen samma fast omvänt på em.



Klänning och grön kappa, second hand
Väska, MW H&M
Broscher, Noa Noa.

6 kommentarer:

Lisa sa...

låter rätt så fint ändå.

Joanna sa...

jo lisa det är det.
en liten dos natur varje dag, även om den blir på håll.

Little Peaché sa...

Måhända att du vaggar, men du är iallafall den snyggaste vaggaren på mils radie!

PUSS!

alma sa...

Åh! Snart ska jag åka tåg, till dig! Hurra!
Kram

Lyckliga Hon sa...

I det gula huset vill jag bo!

Och du är tamigtusan den finaste gravida kvinna jag vet!

Joanna sa...

little peaché,
tusendes allra hjärtligaste tack.
vaggandes tack.
värmer och blir över av dina fina ord.

alma,
ja det ska du hurra!

lyckliga hon,
jag med!
eller i något annat av alla mysiga hus jag passerar på den färden.

och tusan, jag vet inte ord som räcker till för att säga mitt innerligaste tack!
tack tack tack.