2009/05/11

Om nya skor och gravid kvinna.



Det är inte de dyraste jag köpt och det är inte de vackraste.
Jag köpt.

Men det är definitivt de absolut skönaste jag ägt.

Och när man är gravid.
På det sätt som jag är gravid.
Med smärta och vätska och tyngd då blir den där gränsen för hur sköna skor behöver vara.
I förhållande till hur snygga de är.

Flyttad och inte mkt spelrum finns för att rucka på den.

Dåliga skor förr: Lite ömma fötter möjligen ett skavsår vid extrema fall.
Dåliga skor nu: Ont i ryggen och värre i fogarna, ischiasnerven kläms och på kvällen.
Som ett resultat av ovan.
Kan jag inte röra mig knappt ens sitta bara kvida.


Ecco.

2 kommentarer:

Lyckliga Hon sa...

Som jag känner med dig! Den där kliande krasande smärtan. Den är fanimig på gränsen till outhärdlig. Men det. Går över. Det gör faktiskt det, även om det rakt inte känns så nu.

Joanna sa...

vissa säger att det gått över för dem direkt efter förlossningen, andra säger att det tagit något år jag vet inte vad jag ska hoppas längre.
inte att det tar ett år naturligtvis men jag försöker ställa in mig på det.
så blir allt det andra bara en glad överraskning.