2009/05/28

Om skor för andra och om en lång dag.



I dag har jag varit.
På föräldragrupp, hos distriktsläkare, egentligen till sjukgymnast men det fick avbokas för jag fick akutremiss till förlossningen och sedan hos barnmorskan.
Efter det pustade vi ut med en fika på Rådhustorget och på måndag.
Fortsätter sjukvårdstemat för då ska jag ta lite prover.

Jag har även.
Anammat knepet dölja fläckar med hjälp av broscher.
För av någon anledning.
Spiller och dräller jag mer nu när jag är gravid.
Och eftersom magen fångar det brösten inte hinner ta.
Inget kommer i alla fall ända ner till marken.
Så blir det en hel del fläckar på kläderna.

Hade jag inte varit gravid.
Då hade jag haft svarta sandaler i sommar.
Som de på bilden.
Men de platta sulorna är inget för mina fogar och de många remmarna skapar nog en allt för komisk effekt.
På mina svullna fötter.

2 kommentarer:

Sophie sa...

oj. inget allvarligt hoppas jag....

Joanna sa...

nejnej förmodligen inte.
men det är de där utslagen som är över hela kroppen och kliar nåt så överjävulskt.
ingen vet vad de beror på, de måste undersöka så det inte har något med graviditeten att göra så att bäbisen far illa.