2010/11/09

(Dag 1) Om en presentation av mig själv.


Jag är en pedant som aldrig känner att jag städat tillräckligt.
Kanske mest för att jag just aldrig gör det jag städar aldrig så att allt är helt rent.
Jag lägger ofta istället väldigt mkt i högar.
Det ger en känsla av ordnat.

Kuddarna i soffan måste ligga på ett speciellt sätt för jag har tänkt igenom val av mönster och nyanser efter just detta sätt de ska ligga efter.


Jag är född 31 augusti 1978 i Boden.

Mina föräldrar bodde i Arvidsjaur och gör det fortfarande men i Boden var närmsta BB.

Jag är 172 cm lång och jag väger fortfarande ca 15 kg mer än när jag blev gravid.


Jag jobbar som grafisk formgivare och har bott i Stockholm i snart ett år.

Min sambo är från Nacka det var delvis därför vi flyttade hit.

Jag drömmer om att flytta till ett hus men jag vet inte vilken stad eller utanför vilken stad det ska ligga.


Jag har en son och vill ha fler barn.
Många skulle nog säga att jag är rolig och glad men ofta uppfattar jag mig själv som missmodig och negativ.
Jag blir ofta rörd till tårar och sedan jag fick barn har det ökat drastiskt.


Jag är väldigt envis och blir jag arg blir jag oerhört arg.

Jag måste säga till om något är orättvist.

Även om jag inte känner personen.
På senare tid har jag mer och mer valt att vara tyst för min egen säkerhets skull för att jag är en mamma nu.

Jag måste ju komma hem hel och framför allt levande.

Jag mår dåligt varje gång jag låter en orättvisa passera.

En egenskap jag besitter är att göra det mysigt.

Det har min storebror fastslagit och innan han var gift bad han ofta om hjälp.

När han flyttat till ny lägenhet.

Jag tänker väldigt mkt på detaljerna i alla sammanhang.
Paketinslagning anpassar jag både till presenten som ligger i och till personen som ska få paketet.
När vi bjuder på kaffe och kaka dukar jag fram en blandning av porslin.
Men inget ställs fram av en slump.

Och jag dricker flera koppar te om dagen och har så gjort så länge jag kan minnas.

11 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Vilken fin presentation!

Anonym sa...

Du låter som en fin person tycker jag!
/anna

Angeliqa sa...

Vilken härlig presentation. Du låter som en sån person man gärna vill lära känna.

inte skyldig sa...

bra skrivet.

Lillgull sa...

Måste tillägga att jag tror att du även är en samlare av bling, krimskrams, och vackra saker. Det är ju iofs ganska tydligt, och kanske överflödigt att säga.

Lisa sa...

himla fin presentation.

Ingrid sa...

Visst är du född i jungfruns tecken? Jag har en del av det i mig och jag känner så igen det du skriver om detaljfixeringen och lägga saker i högar. Jag har samma tendenser :)

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Jag flyttar toffsarna på mattkanten så att de ligger rätt när ingen ser.

tack för din fina presentation.

Joanna sa...

amanda,
tack tack!

anna,
men tack snälla du, jag tänkte först att jag kanske framstår som en lite jobbig och besvärlig människa.
men jag är väldigt snäll också.

angeliqa,
tack ska du ha, vad glad jag blir!

inte skyldig,
tack.
mkt trevligt att höra.

lillgull,
hm.
kan det verkligen vara så?
jag tror att du möjligen kan ha en poäng där.
både i att jag är samlare och att det är överflödigt att säga, hehe.

lisa,
tack.

ingrid,
ja det är jag.
jungfru.
jag har alltid tyckt att det är det vackraste tecken man kan vara, och får ofta frågan om jag är jungfru, men jag har själv aldrig riktigt trott eller satt mig in i de olika tecknens egenskaper.
men kanske är det så!

tuva minna,
haha.
jag med.

och tack, himla mkt tack.

Fröken K sa...

Härligt. Vi är lite lika du och jag. Men du har något extra.

Joanna sa...

fröken k,
du måste vara helt underbar!