2010/11/05

Om mitt pass.


Vänster:
22 år
bor i Umeå
jobbar som trafikledare på taxi samt korist på Norrlandsoperan
har börjat fundera på om jag ska sänka mina krav när det kommer till killar
bor i studentkorridor den är himla trevlig och familjär
går på fest varje helg och ringer alltid min kompis Tomas innan (vi måste matcha våra kläder)

Höger:
32 år
bor i Stockholm
jobbar som grafisk formgivare
är en mamma
fattar fortfarande inte att den bästa mannen är min man
bästa kvällarna är soffan och sömnen

Passen förritin hade högre konstrast.
Mer svärta.
Man ser således lite mer urlakad ut på de nya.
Trött blek mus jag är nu över 30.

Passet hann komma i tid.
Redan på tisdagen fick jag det och kunde därmed spendera 980 kr på roligare saker.

5 kommentarer:

Fröken K sa...

Men du är onekligen lika vacker på bägge bilderna. Jösses, om jag kunde hålla mig så bra så hade jag varit så glad.

amanda löwenberg sa...

Så himla fina bilder!

Anonym sa...

Ja, jeg skulle egentlig si akkurat det samme: like vakker. Passene i Norge har også fått mindre trykksverte. Da jeg fikk mitt, tenkte jeg: hjelp, jeg forsvinner. Hvordan skal det bli når jeg er 60?

Joanna sa...

fröken k,
ja jag tackar.

amanda,
tack.
hon på passexpeditionen sa detsamma.
mkt bra bild joanna, mkt bra bild och förstod inte alls mitt skämt om att "jag får väl acceptera att det är så jag ser ut" som var på hennes fråga om jag var nöjd med bilden.

lilli,
när vi är 60 då behöver vi kanske inga pass?
vi glider igenom tullen obemärkt.

Lisa sa...

superfina bilder.