2010/11/03

Om dagen, det har varit onsdag.


06.
Vaknade av väckarklockan, skyndar att stänga av den och pussar lite på Torsten innan jag kliver upp.
Fick stänga dörren försiktigt till sovrummet så att han inte skulle vakna.
Ser han att någon är uppe vill han stiga upp på en gång.

06.30.
Torsten har vaknat jag byter blöja medan min käraste fixar välling.

06.45.
Åker till jobbet.
Lika tidig i går det är för att min käraste jobbar 14-24 i veckan och Torsten.
Kan ju inte gärna vara på dagis till 17.30 så jag börjar tidigare så att jag kan gå tidigare.

07.20.
Startade datorn och gjorde lite te.

08.00 cirka.
Andra börjar dyka upp på jobbet, fram till dess känns det som att jag fått en tjuvstart.
Som att jag hinner före med allt även fast ingen annan arbetar med samma saker.
Och således inte kan ligga efter mig.

8-12.
Jag layoutar sju sidor resereportage.
Ingångssida och tre uppslag vet först inte alls hur jag ska lösa det men till slut.
Blir jag nog faktiskt rent av nöjd.

Vi diskuterar även visitkortens utseende samt härleder några samtal till Seinfeldavsnitt.

12.
Matlåda, potatismos och chicken nuggets.
En ovanlig matlåda för att vara mig.
Läser lite magasin och pratar med andra.

12.30.
Köper en daim och sätter mig framför datorn igen.
Och dricker te och vatten i mängder.

14.
Får mejl om att man kan hämta gratisböcker på grannredaktionen alla reser sig upp i en gemensam rörelse.
Går i samlad tropp och hämtar några intressanta.
Jag tog en till en vän, en kokbok på avocado, den där om hemmafruar 2.0 och nu har jag glömt de två sista.

15.
Björnbulle!
En som heter Björn bjuder redaktionen på några omtalade bullar.
De var goda jag åt två men ville egentligen ta även en tredje.
Magen sa stopp.
(Samvetet också för den delen.)

15.40.
Packar ihop och åker till Torsten.
Med ipoden denna gång (i går glömde jag den ve och fasa tunnelbana utan att få stänga ute ljudet, jag stod egentligen inte ut).

16.10.
Får äntligen krama Torsten han visar i vanlig ordning vem hans favorit är.
En flicka som är några månader äldre än honom alltid när vi hämtar honom.
Pekar han på henne, går till henne och klappar henne på huvudet.
Samtidigt som han gör sina titta här mamma-ljud.

17.
Jag och Torsten äter paj som min käraste lagat åt oss innan han gick till jobbet.
Torsten äter en massa fast vi måste pausa ett tag i soffan med tutte (napp).
Han var tydligen mkt trött efter dagen.
Sen äter vi mer och dricker en massa mjölk.

18.
Vi badar (Torsten) och duschar (jag).
Min lillebror kommer hem och Torsten vill genast stiga upp och hälsa på honom.

19.
Försöker få Torsten att sova det går inte så bra han springer runt och låter alla få smaka på hans välling.
Dockan fick smaka, hästen fick smaka, barnet på bokens framsida fick smaka, gubben på konst för barn-boken fick också smaka.
Och de på teven fick smaka.

19.30.
Stänger dörren till sovrummet vilket leder till gråtattack från Torstens sida.
Sen somnar han av utmattningen.
Och jag somnar också för den senaste halvtimmen har jag mått störtilla och trott att jag ska spy.

20.45.
Stiger upp och borstar tänderna och säger godnatt till min lillebror.
För nu måste jag sova.
Men somnar man med sitt barn någon timme innan läggdags.
Är det inte alltid så himla lätt att somna om så jag ligger med datorn i sängen.
Och får ontfrossa emellanåt och läser bloggar mest hela tiden.

4 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så fint inlägg! Du verkar ha fina dagar!

Lisa sa...

jättefint inlägg!

spunnet socker sa...

Åh, du verkar ha ett fint jobb (och en fin familj för den delen). Jag sjunker alldeles för ofta ihop i en pöl, för mitt jobb är allt annat än vad jag vill ha. Trodde det skulle vara annorlunda med akademisk examen och allt. Inteblibitterinteblibitterinteblibitter är allt jag tänker. Och tack gode gud att det är ett vikariat. Får ändå lite kraft av att läsa om folk som har det bra. <3

Joanna sa...

amanda,
det verkar nog de flesta ha.
till och med när jag läser om min egen dag tycker jag att den verkar bättre än när jag själv upplevde den.

lisa,
tacktack.

spunnet socker,
ja huga, jobb man inte gillar det tar verkligen på krafterna.
suger ut varenda liten droppe.

nu för tiden kommer man inte långt med en akademisk examen, det har blivit mer som grunden av en utbildning, som grundskola, alla har akademiska examen.
"alla" alltså.
för vissa har dragit en vinstlott och intresserat sig för andra yrken, där man går som lärling och inte behöver ta studielån (i vissa fall iaf) och sedan börjar jobba utan studieskulden hängandes över en.

jag undrar så klart vad du har för jobb, men kanske vill du inte avslöja?

det blir bättre, jag trodde inte man kunde ha roliga jobb men nu har jag ett jag hoppas du också får det.
kram!