2010/11/21

(Dag 13) Om den här veckan.





Jag har simmat den här veckan.
Måndag fredag i morgon simmar jag igen (ja jag är i fullkomlig chock över mitt hurtiga beteende).
Det är skönt att simma jag tror jag hade blivit en bra simmerska.
Och jag valt det som sport.

Jag har arbetat två dagar, haft fina möten två dagar, tvättat undan (det kommer aldrig att ta slut).
Och köpt en härlig vinterjacka.


Jag har både hämtat och lämnat Torsten på förskolan de flesta dagarna.

Vi kommer varandra nära då men han håller mig i handen hemma och vill ha mig med.

Även om det bara är till köket han ska gå.

Mot slutet av veckan vände det äntligen och han sprang efter sin pappa också.


Vi har haft en kort lekträff med Sophie och hennes fina familj.

Det vill jag ha mer av.
Och i fredags var jag lite tidigt till ett möte så jag drack kaffe på fik.
Innan klockan var tio det var så stillsamt och rofyllt.

Veckan avslutades med en bra söndag.
Tända ljus och hyacintdoftande kök till frukosten.
Dans i vardagsrummet till Fat boy slim (Torsten verkar föredra att dansa till sådan musik).
Men vi vickade även höfterna till Säkert!
Och sedan: fika hos vänner som bor på promenadavstånd!
Promenadavståndet är bara en bonus, lära känna nya fina människor är godis.

4 kommentarer:

Lisa sa...

himla fint!

Unga fröken Karlsson sa...

Urfina bilder!

A och A sa...

Du är väldigt duktig!!!

Joanna sa...

lisa och lina,
tackar tackar.

agnes,
ja det har jag varit.
iaf i en vecka.
vi får se hur länge det håller.