2010/11/13

Om min födelsedagsklänning.


När jag fyllde 32.

Det var alltså 31 augusti i år.
Gav jag mig själv en vacker klänning från 40-talet.

Som är i den storlek jag själv är.


Istället för att tråna efter alla mina 40-talare som hänger (ligger uppvikta i högar och surar) i klädkammaren.

Alla allt för små.

Tänkte jag att jag då istället kunde ha den här och använda den varje dag.


Och i går.
Var första gången jag bar den, hur gick det egentligen till?

Helt plötsligt ville jag spara på den känna att första gången jag använde den var ett bra tillfälle.

Inte ett sitta framför datorn hela dagen och jobba-tillfälle.

Utan gå ut med väninna dricka ett (tre) glas vin och samtala.

Så det tog några månader men nu är den buren.

Se det som en förlängning av Blingutmaningen ända till vad jag trodde var ouppnåeliga Klädutmaningen.


Klänning, Old touch.

12 kommentarer:

EvaP sa...

Ibladn vill jag åka hem till dig, ringa på din dörr och låta dig välja en av dina klänning att prova.

Fast jag nöjer mig med att se bilder på dina fantastiska skapelser. Själv har jag en tom klädkammare (det känns som om den är tom) och inget nytt alls finns i den. Det beror på att jag satsat allt på att betala Csn och sista sugande inbetalningen gjorde jag i oktober. Det betyder att jag ska shoppa om två veckor när lönen kommer - parfym, en rock från Sisters, en kofta från Gudrun samt lite annat.

Jag längtar!

Karin E Jansson sa...

Den är nog den bästa klänning jag skådat, och du är helt tokigt snygg i den! Jag blir både glad och avundsjuk.

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Den här klänningen är en sån klänning för mig..
http://www.tuvaminnalinn.se/2010/09/06/mad-men/

Jag fingrar på den ofta men plockar aldrig ner den från galgen. Lite som om jag vore rädd att ta på mig den en dag som sedan skulle bli en dålig dag...som jag alltid skulle förknippa den klänningen med. Det är som om jag inte vågar ta risken.

Men nu blev jag inspirerad..nästa vecka ska jag bära den.

Johanna sa...

Alltså, dina klänningar Joanna... Så vackra!

Alexandra sa...

Ljuvlig klänning! Färgen, detaljerna...mmmmm
Vackra du!

Joanna sa...

eva p,
det påminner mig om att jag faktiskt klämde mig in i en klänning och fotograferade.
för att visa vad det är jag menar med att de är för små.
la jag aldrig upp det?

det låter helt fantastiskt att ha betalat av sitt studielån.
hårt och säkert inte helt lätt, men oerhört imponerande.
jag kan nog ana den glädje du måste känna inför stundande återhämtning – kofta rock och parfym, det kan man kanske säga att du är värd?

karin,
en glad avundsjuka är den bästa komplimangen!
tusen tack.

tuvaminna,
herr.e.guuud. vilken klänning.
den är ju som gjord för dina mått.
och den där intensiva blå färgen tycker jag är så väldigt klädsam på just blondiner.
önskar själv att jag vore blondin när det kommer till att bära blått.

johanna,
tackar.

Joanna sa...

alexandra,
jag likamed mmmm.
så klart.

Anonym sa...

Å vilken snygging.
/Ida

Angeliqa sa...

Vilken fantastisk klänning!

Evis sa...

Otroligt vacker.

Joanna sa...

ida,
rrrr.

angeliqa,
tack.
och visst är den!

evis,
klädomdömen från dig är som guld.
tack.

Unknown sa...

Underbar!