2010/11/06

Om eftermiddag.




Det finns inte många minuter.
Från att vi kommer hem till att Torsten vill ha mat.
De senaste dagarna faktiskt inte en enda.

Han rusar till sin stol och hänger på dess rygg.
Ropar maaaaa (mat).
I veckan har det bara varit vi två min käraste jobbar natt på TT och vi.
Får klara oss bäst vi kan.

Det är roligare att vara flera men i fredags åt vi iaf detta:
Torsten kassler och ägg.
Jag skorpor och te (i väntan på riktig fredagsmiddag som min bror senare bjöd på).

Torsten tycker att det är mkt roligt att mata mig.
Så det gäller att se till.
Att jag ger honom god mat.

2 kommentarer:

Lillgull sa...

Vad stressigt, men ändå härligt att bli matad! :)
Bergis-mackor och oboy är ett annat panik tips. Fast jag vinner inga poäng i näringslära. När jag var liten så hade vi en slumpvis utvald dag om året när det var marängsviss till middag. KALAS! Bara sådär, bara för att fira oss själva och allt bra.

Joanna sa...

betty,
inte jag heller.
men han kommer varken bli undernärd eller svälta ihjäl, och då får han rätt mat i min bok.

marängsvissmiddag låter väldigt kalas.
vi hade ibland småplocks-middagar, att vi fick lite av varje och det var så himla mysigt.
jag gör nog så själv nu, och kommer garanterat ställa till med småplocksmiddagar när torsten blir äldre.