2010/11/22

Om simningen.


Jag simmade i dag.
Det gör mig lugn och jag känner mig stark efteråt.
Och avslappnad.
Men inte den här gången.

Efter ungefär femton minuter kom ett gäng tonårspojkar.

De hade haft gymnastik och tyckte väl att det passade utmärkt att bara ta av sig skor och t-shirt och sedan hoppa rakt ner i bassängen.
"Fräscht".
Sedan började de röja så där som jag antar att de allra flesta tonårspojkar gör.
Det ligger väl i deras hormonstinna natur.

De klättrade upp i hopptornet trots att det var avstängt.
Gjorde bomben rakt ner i motionssimsdelen.
Satt på avspärrningarna så att killen som tränade crawl inte kunde göra det.
När de andra motionssimmarna ledsnade och gick upp tyckte killarna att det var bättre att vara även på den sidan.
Dyka hänga plaska och göra allt.
Utom att motionssimma.

Jag sa till dem ungefär tusen gånger men det är ju verkligen dödsdömt att försöka säga till tonårskillar.
Det är som att mata djävulen gissar jag.
Till slut frågade jag dem om de helt enkelt var dumma.
Om de inte förstod vad jag menade och vad det innebar.
Att hålla sig på rätt sida om ett rep.
Nåja det fick dem väl att fnissa och stödda sig ännu mer (fast först efter att jag simmat vidare, de vågar väldigt sällan stödda sig inför någon annan än sina vänner).

Så efter min simtur var jag allt annat än avslappnad.
Jag var skitarg.
Och glömde dessutom att stretcha innan jag klev upp så irriterad var jag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Å, vad jag känner igen mig om tonåringar och badhus. Inte konstigt att du blev arg och irriterad!

Joanna sa...

hahaha ja tonåringar alltså.