2010/11/11

Om att bo.






Jag trivs med att bo i vår lägenhet men jag saknar i området.
De låga husen som inte sträcker sig efter hela vägen i en enda ringlande orm.
Som har små butiker i gatuplan och som har hus byggda.
Innan 1955.

Jag vill kunna promenera till vänner eller vara ute på promenad och stöta på några vänner.
Kunna komma på mitt i en promenad att tusan vi svänger förbi för en kopp kaffe.
Slippa forcera en mur av vägdamm och tunnelbanestationer.
För att ens komma dit till där vi vill strosa.

I söndags var vi i Midsommarkransen och hälsade på två vänner.
Och en bäbis.
Vi åt lunch på restaurang och gick sedan vidare.
Till en syster som bor i Aspudden jag tänkte hela tiden att det är som en småstad.
Så här vill jag bo.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Joanna, vilka underbara bilder. Jag blir kär i huset på fjärde bilden, sååå fint. Gillar balkongen och det stiliga taket. Där skulle jag vilja bo :)

Malin sa...

Min farmor bodde i Midsommarkransen och det är så mysigt! Och namnet sen, väldans fint.

A sa...

Ååååå jag älskar dessa bilder!

Joanna sa...

mia,
visst är det vackert.
och i sådan fin höstsol blev det något magiskt över det hela.

malin,
midsommarkransen är ett himla fint namn.
fast ska jag välja efter namn skulle jag nog ännu hellre bo i blåsut!

anniina,
vad kul!
tack!