2010/11/24

(Dag 16) Om min första kyss.


Min första kyss.
Som innehöll pirr i magen och som inte var något man gjorde när man var yngre.

Och inte ens förstått att det fanns den sortens pirr i magen.

Den var i Arivdsjaur på en konsert som även var en dans.

Han var varken militär eller från Arvidsjaur han var på genomresa.

Vi dansade på Medan.
Där det i vanliga fall var bio men där stolarna kunde flyttas undan och bioduken hissas upp.

Då blev det konsertlokal och efter konserten lite mer dans.


Han sa något om att jag var fin och sedan kysste han mig.

Jag förstod egentligen ingenting.
För jag hade inte en tanke på att kanske skulle han kunna tycka.
Att jag var fin han dansade väl med mig bara för att ha något att göra?

Han tog mitt ansikte mellan sina händer och skulle säga något.

Men då kom det fram en tjej.
Från Arvidsjaur.

Och slet undan honom.


Jaså tänkte jag vilket skit han har redan en flickvän men efteråt fick jag veta.

Att hon försökt få hans uppmärksamhet hela kvällen och precis då.
När han kysste mig.

Tyckte hon väl att det var läge för en mer drastisk framtoning.

3 kommentarer:

Lisa sa...

fint, men dum tjej!

Anna Eleonor sa...

Har du sagt till Elin Kling att du vill jobba med henne? Det borde du göra för du gör alltid snygga grejer här på din blogg.

Joanna sa...

lisa,
ja.
jag hade ofta otur med killar eller så är det så att alla är lite skeva.

anna eleonor,
tack för peppen.
jag har kontaktat dem, fast inte elin kling, jag vände mig till ad:n.
vi får väl se vad som händer...