2010/11/07

Om 70-tals-glam, om Diane von Furstenberg


Det senaste halvåret har jag letat.
Efter en klänning i den perfekta Falcon Crest-stilen.
En klänning som får mig att känna mig som Diane von Furstenberg eller som min ena faster.
På 70-talet.
(Gärna med tillhörande 70-tals-hus med guld och brunt och lejongula plyschsoffor (låga).)

Nu har jag läst i några modemagasin.
Att 70-talet är på väg tillbaka och då kan jag ju bara tacka och luta mig tillbaka och vänta.
På att billigare klädkedjor alla klädkedjor öht kanske ska haka på trenden.
Så att jag kan hitta min klänning någon gång.

(Obs obs ett inlägg som rimmar illa med Klädutmaningens syster Blingutmaningen.
Men så är det och så får det vara.)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Älska Falcon Crest-kläder! Jag väntar också.

Joanna sa...

yes!
falcon crest!

när vi väntat färdigt kommer vi att vara snajsiga som få.
snajsiga som bara vi två.