2010/11/30

(Dag 20) Om den här månaden.



Den här månaden har varit lång.
Och kort.
Det är en svår sak att förklara hur tiden kan rusa ifrån en samtidigt som det känns.
Som att jag aldrig kommer framåt.

Torsten har haft feber han har fått fler tänder och han har haft problem med magen.
Vi har haft två timmar i stöten-sömn och kliva upp tre på morgonen för att sitta i soffan.
Och trösta.

Jag har haft möten och fått två uppdrag.
Göra saker fina det är det bästa jag vet jag hoppas att det blir mer och mer och mer.
Och mer av det.

Jag har köpt fin konst och vi har haft några fina helger.
Besökt vänner och haft besök av familj.

Och så har jag och min käraste jobbat helt olika tider träffats förutom de här jobbiga vaknätterna.
En halvtimme på morgonen innan jag åker till jobbet.
Och sedan vid en sömndrucken och högst dimmig hej-nu-är-jag-hemma-från-jobbet-puss mitt i natten.

Och så var det månaden då vintern kom.

Inga kommentarer: