2010/11/11

(Dag 3) Om mina föräldrar.


Mina föräldrar bor i ett rött hus med vita knutar.
Förr i tiden innehöll det en flygel en kontrabas och en massa (nej okej men fyra) barn.
Nu är det mest mysiga fåtöljer och en massa pelargoner.

Det fanns förresten väldigt många fler instrument där min pappa är musiker och var.
Musiklärare.
När han var ung spelade han i band.
På olika Folkets hus varje helg.

Min mamma jobbade länge inom turism men nu är hon kulturchef.
Hon skulle lika gärna kunna vara trädgårdsmästare hon inte bara gillar att plantera och göra fint.
Hon kan de flesta knepen om hur plantor och växter ska må allra bäst.

Mamma säger att vi ärvt all vår kreativitet från pappa men det är inte sant.
För tittar man på deras hem ser man.
Att hon har en väldigt konstnärlig ådra och att det där med att göra det mysigt och ha öga för detaljer.
Det har jag fått från henne.

3 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh vilken fin presentation!

Lillgull sa...

Den bilden av dina föräldrar tycker jag mig känna igen. Och det låter så flott att vara kulturchef.
Denna utmaning som du nu gör känns som en ide för mig. Jag har liksom lite blogg-torka känner jag. Om jag skulle börja på samma utmaning som du, bara lite senare...Skulle det kanske gå för sig?

Joanna sa...

amanda,
tack tack.

lillgull,
bilden jag visar?
eller bilden av det jag skriver?
eller kanske både och?

när jag läste kulturpedagogik hade jag kulturchef i tankarna, men innan det hade jag musiker i tankarna.
och så blev det inget av det, men himla bra ändå.

det går absolut för sig eftersom utmaningen blir din när du antar den, och då gör man som man vill.
jag har till exempel försvenskat den, när jag hittade den var den på engelska.