2011/11/25

Om barnrummet.




Vi tog tag i det.
Eller min käraste tog tag i det.
Jag ropade naturligtvis uppmuntrande ord från sjukbädden.

När grovarbetet sedan var gjort, och maken hämtade på förskolan, gick jag på darrande ben och under stort kallsvettandes upp.
Spikade upp spegel och krokar och försökte göra det lite inbjudande.

Sen hade vi vernissage när han kom hem.
Skålade i en skvätt julmust och åt mandelbiskvier, Torsten ropade "jättekul!" och ville vara där hela kvällen.

I framtiden hoppas jag att alla meter av golvlister som ligger där till höger är satta där de hör hemma.
Och det ska vägas upp lite mer med varma färger, det är väldigt mkt akvarium just nu.

5 kommentarer:

Anna Neah sa...

Förstår att han är glad. Rummet är jättemysigt!

Hela Konkarongen sa...

Ser jättefint ut! Älskar färgen!

Johanna sa...

Vad fint och vilka fina väskor på krokarna!

Ej Utgivet Material sa...

Wow helt otroligt fint! Alla mina favoritfärger! Jag vill oxå bo där!

Joanna sa...

anna neah,
vad kul att du tycker det, själv var jag rädd att det skulle ge en kall känsla.
men vad tiden lider och ju mer vi stuvar in där, lär det nog få den ombonade känsla jag vill ha.

helakonkarongen,
visst är den härlig!

johanna,
även han måste ju ha väskor när han går till jobbet och det är min tur att gråta och vara ledsen.
så han har fått två av mig, och den vinröda köpte jag åt honom i gävle när han inte ens var ett år.
bra att ha tänkte jag.

ej utgivet material,
välkommen!
torsten är givmild vad gäller sitt nya rum, han vill gärna att alla ska komma dit.