2011/11/21

Om dagens bästa.




– En kollega gick till Konsum och handlade mat åt mig – jag var så trött.
Vid lunchen berättade jag om hur jag betedde mig en gång på uppvak efter operation – vi skrattade så vi grät.
När Torsten kom hem från farmor och farfar – han är verkligen ett barn nu, med de där frasande barnytterkläderna och gullig toppluva och rosiga kinder, och så berättar han som ett vattenfall eller kanske porlande bäck? om allt han varit med om.
Jag blev sugen på pepparkakor – min käraste hade redan under lunchen köpt pepparkakor, så när han och Torsten kom hem var det bara att fika pepparkakor.

Att lista bra saker är bra tycker jag.
Det får en att tänka hur dagen egentligen varit, och lättare ta till sig att inte allt är dåligt, att vissa saker rent av är riktigt bra.
Även när det känns som jobbigast.

Vad var ditt dagens bästa?


(Obs! Mkt gammal bild, kan för allt i hela världen icket sitta så där i detta tillstånd.)

3 kommentarer:

Fina frugan sa...

Mitt bästa har inte varit än - åtminstone hoppas jag det eftersom jag haft en riktig skitdag!

Så mitt bästa ska vara ikväll när jag kommer hem till min älskade man. Han har lagat mat. Och så ska vi prata om vår lilla bebis!

Louise sa...

Dagens bästa var när jag hämtade sonen på dagis och han kom springande mot mig och skrek mamma. Sedan var vi ifrån dagis inom 5 min. Det är inte alltid det går så snabbt att komma ifrån dagis.

Ytterligare en bra sak idag var att jag kunde ventilera en sak med mina kollegor, skönt att kunna prata privata saker även på jobbet och att de förstod precis hur jag kände.

Joanna sa...

mat och bäbis låter som en bra grej.
bara att få komma hem efter en skitdag är bra nog, tycker jag.

louise,
vad härligt.
de glada ropen och hälsningarna längtar man efter, vår son reagerar sällan så, han vill mest leka vidare och det är ju kul.
men lite glada rop är också kul.

det är verkligen skönt när man har såna kollegor.
jag skulle nog otrivas på ett jobb om jag inte kunde prata om det mesta.
då skulle jag ju måsta hålla inne, och med tanke på hur stor del av ens tid som spenderas på jobbet så kan man inte hålla på och hålla inne.