2011/11/25

Om min sjuka och trötta kropp.


De senaste två nätterna har jag fått sova bra.
Dvs iaf tre timmar sammanhängande och ca sex timmar sammanlagt.

Det är helt fantastiskt vad sömn påverkar det totala tillståndet.
Man vet det ju, men det är först när man går igenom det som man verkligen förstår.

Hostan är inte lika jobbig, men den är kvar och ibland tills tårarna sprutar.
Men orken?
Det lilla som fanns kvar är helt borta nu, i onsdags beslutade jag mig för att vara hemma veckan ut.
Vilken skön känsla det var, att inte känna mig stressad över att hinna bli bra.
Jag insåg att jag har inställningen att man är borta två dagar, inte mer, annars är man lat.
Hohoho, så logiskt.

I dag mår jag betydligt bättre än i onsdags, men hade jag vaknat och mått som jag gör i dag, hade jag sjukskrivit mig för det allena.
Vad håller jag egentligen på med? Vem är det jag har försökt bevisa saker för?

På tisdag ska jag träffa en läkare och tala mer ingående om mående och tillstånd samt åtgärder (läs längre sjukskrivning).

Nu: mer te!

3 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Ta hand om dig!

fröken lila sa...

krya pá dig! hoppas din läkare förstár och ordnar med átgärder sá attd u kan fá bli frisk pá riktigt!

Joanna sa...

tuvaminna,
tack.

fröken lila,
tack tack.
så hoppas även jag.