2011/11/26

Om något så mkt bättre.

Så mycket bättre.
På tv4, vilket program.
Jag älskar att se musiker lyssna på musik, jag älskar allra mest att se de gamla musikerna avsnitt efter avsnitt drunkna.
I Lalehs tolkningar.

Jag har olika åsikter om Laleh, bra och dåliga, jag har aldrig kunnat bestämma mig.
Det här programmet har iaf hjälpt mig att se.
Hur fantastisk hon faktiskt är som musiker.

Det är något med hennes röst, och hennes fraseringar, hennes betoning.
Man fastnar i låten, det går inte att bryta förrän den är över.
Jag ser på de andra musikerna i programmet att de känner likadant.

En musikupplevelse blir så klart större för en van musiker, d
et kan förklaras länge och ingående, men det handlar om det där med vana.
Som att en ost är en ost eller ett vin är ett vin.
Men jobbar du med det, och smakar på flera hundra olika per år, då vet du precis de små nyansskillnaderna som höjer intrycket.

Lalehs tolkningar är precis så.
Bra för alla, men fantastisk i flera lager för vana.
Det visar tårarna i musikernas ögon mig att det är.

2 kommentarer:

Regina sa...

ja, den tolkningen var verkligen fin. refrängen var mäktig. så kul att titta in på din blogg, känns som det alltid finns något nytt och fint att titta på.

Joanna sa...

regina,
vad glad jag blir att du uppskattar att komma till min blogg!
verkligen, tack ska du ha för att du låter mig veta.

visst var refrängen stark.
och mkt tack vare kontrasten till refrängen.