2011/11/02

Om nya hemma.





Jag blir väldigt glad av nya hemmets färger.
Och det borde jag, det är ju jag som har valt färgerna.

Sen kanske jag råkar bli lite stressad av att golven i 70% av lägenheten inte är lagda, allt för många skåp och garderober behöver målas, samt att tapeter behöver sättas upp.
Men mest blir jag glad.

Det är något mysigt i att bo i kaos.
Sova på madrassen i vardagsrummet och ha alla kläder i resväskor.
Och bara det allra allra nödvändigaste bland bestick och tallrikar och koppar.
Det är avslappnande för någon som mig, som alltid väljer allt efter humör, ja till och med besticken.

I helgen hoppas jag att vi ska få lite mer gjort.
Min käraste jobbar visserligen, och barnet behöver tas om hand.
Men min lillebror flyger ner från Piteå och räddar.
Och en vän konstaterade att han nog behövde komma förbi en gång till, hurra för vänner.

8 kommentarer:

Sonja sa...

Det ser redan väldigt HEMTREVLIGT ut. Lycka till!

MANNY-KEN sa...

Inte lika härligt efter två månader. T r u s t m e!

Regina sa...

köket ser fantastiskt ut

Anonym sa...

Lägenheten ser UNDERBAR ut! :D

/Sarah

Joanna sa...

sonja,
tack!

manny-ken,
hahaha (ååhå hjälp).

regina,
det är härligt, men jag har redan hunnit bli galen på skåpluckorna som för tillfället är väldigt tröga att dra, och halkar lätt ur sina fåror.
ska ta reda på tips om hur man lättar på friktionen.

sarah,
tack, jag planerar att göra den ÄNNU mer underbar!

Klara sa...

Åh så fint det ser ut! Älskar köket! :) Och ja, du kommer säkert göra det ännu mycket finare framöver. Så nu ser jag framemot en massa fina bilder på hur det framskrider ;)

Klara sa...

Ps. Det är så trevligt att läsa om folk som faktiskt tar tag i såna saker. Själv bodde jag innan i en lägenhet med kök från 30-talet där vissa lådor inte ens gick att stänga. Men gjorde jag något åt det? Nej klart inte. Jag bara lever med sånt. Och drömmer mig bort när jag läser om andra som faktiskt tar tag i saker och fixar. Ett litet tag kan jag då få inbilla mig att jag också är sån. ;)

Cecilia sa...

Jättefina färger. Hemtrevligt.