2011/11/29

Om vår bäbisbarnvagn.

Torsten har sedan länge övergått till den där typen av vagn som riktigt stora barn har.
Den där vagnen som man inte behöver sova i eller skyddas från omvärlden av.

Visst är hans nuvarande vagn riktigt liten och smidig, men jag är ändå väldigt glad över att åter få ta gamla liggvagnen i bruk.



Hur fin jag tycker att den är påmindes jag av i ett inlägg hos Alex.
De ser ut att ha en, om inte exakt likadan, så väldigt väldigt lik.

Liggvagnen och den större sittdelen som hör till samma underrede.

Skönare vagn att köra är det svårt att finna.
Och de där stora och smala hjulen är som gjorda för snömassorna.
Det har vi redan erfarenhet av.

Ifall det ändå skulle få för sig att börja snöa den här vintern menar jag.

4 kommentarer:

Angeliqa sa...

När jag ser bilderna på er fina vagn och läser om den ångrar jag bittert att jag inte tjatade till mig en fin gammal vagn istället för en modern emmaljunga. Men den blir väl bra den också får jag intala mig.

Joanna sa...

den blir säkert jättebra, angeliqa.
och känns den efter några veckor ändå helt fel kan du ju alltid byta!

Jenny sa...

Jag blir så glad då jag ser att ni använder dessa fina gamla barnvagnar. De gamla barnvagnarna var överlägsna i fråga om form och design och för bästa comfort. Jag älskar de gamla barnvagnarna (1940- 50- och 60-tals) så mycket att jag har ägnat en helt egen kategori för dom, med bilder, på min blogg.

Joanna sa...

jenny,
jag är så glad över vår vagn, den kommer jag att vårda ömt, länge länge.

jag förvånas över att ingen av barntillverkarna börjat med nyproduktion av deras gamla modeller, trenden har ändå hållit i sig ett bra tag nu, den om att använda sig av gamla vagnar.
jag är övertygad om att många fler skulle välja dessa modeller om de vore mer lättillgängliga.
och så kanske några som inte vågar välja äldre vagnar för att de tror att åldern gör dem osäkra, kanske också kunde få ta del av deras förträfflighet.

dina vagnar på bloggen har jag kikat på tidigare, de väcker stora habegär!