2011/11/26

Om en 20-talig klänning.


Om jag inte vore gravid.
Och om jag inte hade så breda höfter även när jag inte var gravid.
Då skulle jag köpa den här klänningen på en jäkla gång,
från KappAhls serie av vintageinspirerade plagg.

Härlig sammetskänsla med den tyngd sammet ger.
Lite lagom sladdrig för att man ska få känna sig som en dekadent 30-tals-donna med långt cigarettmunstycke och tunga ögonlock.

Jag spanade och hoppades.
Att den skulle komma även som liten jacka, det hade jag kunnat få på mig redan nu.
Men nej.
Inte sån tur den här gången.

3 kommentarer:

Gila sa...

Köp, det kommer ju en dag då du kan ha den. Trevlig advent!

Joanna sa...

jag skulle nog köpa om det vore så att jag trodde jag kunde ha den sen.
men jag känner min kropp och den klär inte i de raka linjerna.
tyvärr.

spunnet socker sa...

WOW! Den måste bli min julaftonsklänning! Och så fint material också, tjoho!