2011/11/03

Om flyttgubbar vs mig.



Flyttgubbar kan ha svårt att ställa ihop saker på ett platseffektivt sätt.
På 69 kvm i gamla lägenheten hade vi mer golvyta fri när jag ställt ihop kartongerna.
Än på 94 kvm i nya lägenheten när de ställt in kartongerna.

Så inte för att jag borde ha gjort det.
Fogmässigt sett.
Men någon var tvungen och alla andra jobbade så jag bet ihop (det gick ändå ganska bra, hade bara lite mer smärta än vanligt på kvällen).
Så ställde jag ihop allt på ett bättre sätt.
Så att det öht gick att komma in i rummet.



Obs obs enda möbel/kartong som lämnat rummet är den lilla hyllan i stål.
Som nu står på balkongen där den alltid stått tidigare.

I helgen lägger vi golv (igen) och tapetserar ett rum (hoppas jag).
Själv ska jag måla garderober hela natten.

6 kommentarer:

veronica sa...

mm, rosa väggar är fint! vi fick sovrumsväggarna tapetserade i ungefär den där nyansen och livet blev genast lite bättre på något vis. ska bli fint att se fortsättningen!

Gila sa...

De har väl bara betalt för att bära, inte tänka logistik om lådor ;-)

Anonym sa...

O maj gadd! Akta dig, eller ta vara på dig. Lyft inte! Jag sprang till tåget och starten på fogarna bröt ut, sen månader senare flyttade jag hela mitt förråd till ett annat längre bort en tidigfm och kras! Så söta! Akta dig.
Men jag håller med föregående skrivare; rosa! Så bra det blev!
/PPD

Klara sa...

Bra jobbat! :) (men ta hand om dig, du måste inte få allt fixat på engång, du får lov att vila fast det inte är klart)

Anonym sa...

Du har helt enkelt anlitat en oseriös flyttfirma alternativt gett dem oklara instruktioner. Vem som helst kan bära, i jobbet som flyttkarl ingår dock att se till att kunden blir nöjd och kan leva och röra sig i sitt nya boende. Det kallas professionalitet.

Anlita en annan annan firma nästa gång.

/Lundaflytt

Joanna sa...

lundaflytt,
oseriös vet jag inte om jag tycker att den var, och vad gäller mina instruktioner så tycker jag inte att du kan komma och anta att jag gett otydliga sådana.
föreslår du en planritning över hur jag vill att kartonger och möbler ska placeras?

och vem som helst kan inte bära, JAG kunde inte bära, jag var gravid och sjukskriven, förbjuden att bära mer än två mjölkpaket.

tycker fö ej det ska behövas instruktioner i hur saker placeras.
i vilka rum, ja, men kartonger i staplar istället för lite här och där, är inte sådant underförstått för alla?