2011/11/28

Om gravidkläder och halsbandet.

Ett bra grundrecept på kläder när man är gravid är.
Något svart och tight och sen en fladdrig färgklick ovanpå det.



Då känner man sig både bekväm och fin (fram till dess att man vuxit sig så bred över bröstkrogen bysten och överarmarna att inte en jacka i världen går på).

Till min jacka från H&M har jag alltid mitt halsband i samma färger från Noa Noa.
Jag kan inte riktigt hjälpa det, de matchar så bra i färg att det är svårt att låta det vara.

I övrigt börjar jag bli riktigt stor nu.
Bred.
Jag är den där som folk sätter sig sist bredvid på bussen.
För att jag tar så stor plats åt alla håll.

6 kommentarer:

Stitchordie sa...

Men vacker det är du! Oavsett vilket håll du tar plats.

Johanna sa...

Åh vad jag önskar att jag hittat till din blogg när jag var gravid! Kände mig inte så fin , gick upp mycket i vikt och bara kände att inget var kul att ha på sig. Om det blir en nr. två i vår familj ska jag minsann vara lika snygg som du!!!

amanda löwenberg sa...

så är det ibland med bra kombinationer, de är svåra att låta vara, man vill helst ha dom hela tiden!

Emma - Husmor Emma sa...

Du är alltid så fin! Hoppas jag orkar vara så chic när jag är gravid en vacker dag :)

Regina sa...

fin jacka!

Joanna sa...

stitch or die,
åmentack!

johanna,
alltså, fattar du vad glad jag blir att du finner mig så inspirerande?
tack!
det är inte lätt att orka när man är gravid, och särskilt inte när man går upp mkt i vikt (förra gången gick jag upp 40 jäkla kilo, och födde i slutet av sommaren så det var vidrigt med kläder på alla sätt och vis).

amanda,
verkligen!

emma,
tack!
man får komma ihåg att det tar lika lång tid att ta på sig en fin klänning som en stor och bylsig t-shirt.
så minimera antalet bylsiga t-shirts så har du en garanterad chic-seger.

regina,
ja visst är den!
från h&m.
sitter klädsamt också tycker jag, plus att den får mig att känna mig som en bra blandning av tuff, konstnärlig och tjusig.