2011/11/08

Om en bra klänning.



Förutom att den har en tendens att spricka mitt i tyget.
Så är det en väldigt bra mammaklänning.
För gravida mammor och för mammor med kladdiga barn, magen ryms och fläckarna göms.

Förra gången jag väntade barn kunde jag inte alls ha den.
Men efteråt ledsnade jag på att inte kunna ha så många av mina gamla kläder, så jag klippte av lite från den generösa fållen.
Och spädde på omfånget med minst en deci.

Så här i efterhand saknar jag nog kökets mörka golv.
Vet inte vad jag tänkte när jag valde ett ljust till vårt nya, jag ville ju hela tiden ha ett mörkt.
Felen man gör när tiden inte räcker till.

2 kommentarer:

Chula sa...

Tjusigt! Du har fått en award av mig. Du gör såklart hur du vill med den. Men så du vet!
http://chula-jack.blogspot.com/2011/11/blog-award-till-mig-jag-har-med-avund.html

Lillgull sa...

Oh du är så vacker! Hoppas du känner det också.